Diskuse k článku
Kanadští silničáři si pochvalují českou technologii. Při frézování jim ušetřila tisíce tun materiálu
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
O. Ondřej 19.8.2019 13:10Nejlepší vtip roku 2019 |
![]() |
R. Markvart 18.8.2019 14:24Nejsou u nás 3x dražší, naopak v nominálních cenách jsou levnější. Doporučuji Vám přestat žít z bulvárních titulků a přečíst si tu zprávu NERVu, která se tím zabývá. Je k dohledání na internetu. |
![]() |
M. Peterka 17.8.2019 23:07Cudaci Kanadani.. Takove silnice bych nepral ani nepriteli |
![]() |
M. Jindra 17.8.2019 7:35Například v Dobříši, tam by se měl ministr dopravy projet po zdejších silnicích, aby byl vybrán nejvice zdevastovaný povrch pro modernizaci. |
![]() |
H. Procházka 16.8.2019 23:47V Ontariu jsem byl už je to dávno, takže nevím, jak to tam vypadá dneska, ale tvrdit, že v celé severní Americe může jenom ten, kdo ji vůbec nezná. Mnohé z dálnic kolem L.A. můžou směle konkurovat D1, v centru Detroitu je to vyloženě jenom pro majitele terénních vozů, v krásném Chicagu snad ani nestojí za to mít dobré auto... Totéž tady v Novém Jižním Walesu, některé z dálnic kolem Sydney jako v Česku za bolševika. Tam, kam by se ostatní měli jezdit učit, je Queensland. |
![]() |
H. Procházka 16.8.2019 23:39Když je ta česká technologie stavby silnic tak efektivní a úsporná, nešlo by ji použít i v Česku? |
![]() |
R. Doubravský 16.8.2019 22:56Reagoval jsem jen na to, že "správně urobená vozovka nebude nikdy degradovať v celom rozsahu". Nabízím kompromisní formulaci: vozovka postupně degraduje v celém rozsahu, ale v případě jejího kvalitního zhotovení tato degradace nedosáhne úrovně, která by během plánované doby životnosti narušila funkčnost vozovky. |
![]() |
F. Doušek 16.8.2019 17:55To by mně zajímalo, jakou technologií budou opravovat silniční úsek z Mimoně na Mnichovo Hradiště. 12 km délky silnice 2. třídy má trvat 2 roky a 4 měsíce. Neskutečné. |
![]() |
D. Rajninec 16.8.2019 17:54Určite na" veky" ! Ale nezabúdajte , že v prípade cesty je na veky 30 rokov a potom generálka ! Lebo potom to dopadne ako z dialnicou Praha - Brno . premeškali "na veky" a dnes v podstate musia po etapách robiť novú dialnicu . Ale keď sa musí každé 3-4 roky opravovať potom je to na veky nejaké krátke! PS. Nič nie je na svete na veky ! |
![]() |
P. Ševela 16.8.2019 17:50Aby měli politici co rozkrást? |
![]() |
J. T 16.8.2019 17:48No...silničařina není můj obor, ale když jsem vloni jel v Ontariu, tak jsem si říkal, proč naši silničáři nejdou na nějaký rychlokurs někam, kde umí stavět cesty. Super kvalita všech cest, a to platí pro celou severní Ameriku. Letos jsem tam najezdil 2500 mil, a ani mi to tak nepřišlo.. Škoda, že se u nás všechno rozkrade, stavba 1 km cesty je u nás 3x dražší než v Německu.. |
![]() |
P.Cizek 16.8.2019 17:35Docela by mne zajímalo, kteří čeští silničáři si tu technologii pochvalují nebo o ní alespoň už někdy slyšeli. Žádného takového neznám: |
![]() |
O. Dei 16.8.2019 17:26J. Nový chce, aby mu někdo poslal peníze! :D |
![]() |
O. Dei 16.8.2019 17:25Hahaha, ty budou za půl roku koukat, až to budou moct dělat znova :D Zrovna v kanadě je naprosto příkladná údržba silnic a my bychom si měli vzít spíš ten příklad u nich jak to dělat a jak krásně to tam funguje. |
![]() |
R. Doubravský 16.8.2019 16:53To se mi nějak nezdá. Kdyby to tak bylo, musela by kvalitně zhotovená vozovka vydržet navěky. |
![]() |
D. Rajninec 16.8.2019 15:25Spávne urobená vozovka nikdy nebude degradovať v celom rozsahu . Defradácia bude na nekvalitne urobných miestach , praskliny, bubliny , cudzie telesa . A voda, mráz , soľ, slnko si už najdú spôsob ako tie dieročky zväčšiť na diery a výtlky! Veľa tu znamená aj kvalita asfaltu . Voľakedy sa u nás používal prírodný asfalt Selenica / nálezisko v Albánsku/ , ktorý mal super kvalitu na stavbu vozovky . Ale selenické afsaltové jazero je už vyťažené ! |
![]() |
D. Rajninec 16.8.2019 15:16Aké dane ? Asi neregistrujete , že je to súkromná firma . DPH sa platí v mieste spotreby , zisk je majetok firmy , daň zo zisku rozumná firma platí v štáte kde je nižšia . A veľmi pochybuje , že v kanade je daň zo zisku vyššia ako v ČR , ak vôbec nejaká je / začínajúca firma , odpustenie dane /. Ale určite bude mať z toho aj ČR - Dobré meno ! Nestačí? |
![]() |
J. Novak 16.8.2019 15:03Otazka je technlogie oprav... pokud se napriklad povrch pred pokladkou vrstvy zaleva asfaltem, ktery pronikne do mezer, tak to snad fungovat muze. |
![]() |
R. Doubravský 16.8.2019 14:47Vypadá to dobře, ale nebude to fungovat. Vozovka se provozem postupně degraduje v celém rozsahu, díry a výtluky se ovšem objeví nejdříve v místech, kde je degradace nejpokročilejší. Po jejich opravě se pokračující degradace projeví v dalších oslabených místech. Ve výsledku budou opravovat častěji než při totální jednorázové opravě. |
![]() |
J. Nový 16.8.2019 12:57Snad z toho bude ČR něco mít (daně). |