Pondělí 18. ledna 2021svátek má Vladislav -11 °C sněžení Předplatné LN

Diskuse k článku

Kanadští silničáři si pochvalují českou technologii. Při frézování jim ušetřila tisíce tun materiálu

České počítačové technologii nazvané Exact Street se podařilo uspět u silničářů v Kanadě. Systém pro frézování poprvé využila ontarijská stavební firma Roto-Mill při rekonstrukci osmikilometrového dálničního úseku a výsledky si pochvaluje. Díky němu ušetřila tisíce tun materiálu a tím i peníze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
O. Ondřej 19.8.2019 13:10

Nejlepší vtip roku 2019

M. Peterka 17.8.2019 23:07

Cudaci Kanadani.. Takove silnice bych nepral ani nepriteli

H. Procházka 16.8.2019 23:39

Když je ta česká technologie stavby silnic tak efektivní a úsporná, nešlo by ji použít i v Česku?

M. Jindra 17.8.2019 7:35

Například v Dobříši, tam by se měl ministr dopravy projet po zdejších silnicích, aby byl vybrán nejvice zdevastovaný povrch pro modernizaci.

F. Doušek 16.8.2019 17:55

To by mně zajímalo, jakou technologií budou opravovat silniční úsek z Mimoně na Mnichovo Hradiště.

12 km délky silnice 2. třídy má trvat 2 roky a 4 měsíce.

Neskutečné.

J. T 16.8.2019 17:48

No...silničařina není můj obor, ale když jsem vloni jel v Ontariu, tak jsem si říkal, proč naši silničáři nejdou na nějaký rychlokurs někam, kde umí stavět cesty. Super kvalita všech cest, a to platí pro celou severní Ameriku. Letos jsem tam najezdil 2500 mil, a ani mi to tak nepřišlo.. Škoda, že se u nás všechno rozkrade, stavba 1 km cesty je u nás 3x dražší než v Německu..

H. Procházka 16.8.2019 23:47

V Ontariu jsem byl už je to dávno, takže nevím, jak to tam vypadá dneska, ale tvrdit, že v celé severní Americe může jenom ten, kdo ji vůbec nezná. Mnohé z dálnic kolem L.A. můžou směle konkurovat D1, v centru Detroitu je to vyloženě jenom pro majitele terénních vozů, v krásném Chicagu snad ani nestojí za to mít dobré auto... Totéž tady v Novém Jižním Walesu, některé z dálnic kolem Sydney jako v Česku za bolševika. Tam, kam by se ostatní měli jezdit učit, je Queensland.

R. Markvart 18.8.2019 14:24

Nejsou u nás 3x dražší, naopak v nominálních cenách jsou levnější. Doporučuji Vám přestat žít z bulvárních titulků a přečíst si tu zprávu NERVu, která se tím zabývá. Je k dohledání na internetu.

P.Cizek 16.8.2019 17:35

Docela by mne zajímalo, kteří čeští silničáři si tu technologii pochvalují nebo o ní alespoň už někdy slyšeli. Žádného takového neznám:

O. Dei 16.8.2019 17:25

Hahaha, ty budou za půl roku koukat, až to budou moct dělat znova :D Zrovna v kanadě je naprosto příkladná údržba silnic a my bychom si měli vzít spíš ten příklad u nich jak to dělat a jak krásně to tam funguje.

R. Doubravský 16.8.2019 14:47

Vypadá to dobře, ale nebude to fungovat. Vozovka se provozem postupně degraduje v celém rozsahu, díry a výtluky se ovšem objeví nejdříve v místech, kde je degradace nejpokročilejší. Po jejich opravě se pokračující degradace projeví v dalších oslabených místech. Ve výsledku budou opravovat častěji než při totální jednorázové opravě.

J. Novak 16.8.2019 15:03

Otazka je technlogie oprav... pokud se napriklad povrch pred pokladkou vrstvy zaleva asfaltem, ktery pronikne do mezer, tak to snad fungovat muze.

D. Rajninec 16.8.2019 15:25

Spávne urobená vozovka nikdy nebude degradovať v celom rozsahu . Defradácia bude na nekvalitne urobných miestach , praskliny, bubliny , cudzie telesa . A voda, mráz , soľ, slnko si už najdú spôsob ako tie dieročky zväčšiť na diery a výtlky!

Veľa tu znamená aj kvalita asfaltu .

Voľakedy sa u nás používal prírodný asfalt Selenica / nálezisko v Albánsku/ , ktorý mal super kvalitu na stavbu vozovky . Ale selenické afsaltové jazero je už vyťažené !

R. Doubravský 16.8.2019 16:53

To se mi nějak nezdá. Kdyby to tak bylo, musela by kvalitně zhotovená vozovka vydržet navěky.

D. Rajninec 16.8.2019 17:54

Určite na" veky" ! Ale nezabúdajte , že v prípade cesty je na veky 30 rokov a potom generálka ! Lebo potom to dopadne ako z dialnicou Praha - Brno . premeškali "na veky" a dnes v podstate musia po etapách robiť novú dialnicu .

Ale keď sa musí každé 3-4 roky opravovať potom je to na veky nejaké krátke!

PS. Nič nie je na svete na veky !

R. Doubravský 16.8.2019 22:56

Reagoval jsem jen na to, že "správně urobená vozovka nebude nikdy degradovať v celom rozsahu". Nabízím kompromisní formulaci: vozovka postupně degraduje v celém rozsahu, ale v případě jejího kvalitního zhotovení tato degradace nedosáhne úrovně, která by během plánované doby životnosti narušila funkčnost vozovky.

J. Nový 16.8.2019 12:57

Snad z toho bude ČR něco mít (daně).

D. Rajninec 16.8.2019 15:16

Aké dane ? Asi neregistrujete , že je to súkromná firma . DPH sa platí v mieste spotreby , zisk je majetok firmy , daň zo zisku rozumná firma platí v štáte kde je nižšia . A veľmi pochybuje , že v kanade je daň zo zisku vyššia ako v ČR , ak vôbec nejaká je / začínajúca firma , odpustenie dane /.

Ale určite bude mať z toho aj ČR - Dobré meno ! Nestačí?

O. Dei 16.8.2019 17:26

J. Nový chce, aby mu někdo poslal peníze! :D

P. Ševela 16.8.2019 17:50

Aby měli politici co rozkrást?


Jednoduchý trik. Vědci našli nejlepší způsob, jak si získat přátelství kočky

Prémium, kočka, jak vytvořit vztah | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Majitelé koček dobře vědí, jak je s nimi někdy těžké pořízení. Umí dělat naschvály, jsou tvrdohlavé nebo nás prostě...

TEST olejů: nejhorší je kokosový, zdravější je i sádlo

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Na smažení a fritování, do salátů, omáček i dresinků... Do velkého srovnání olejů a tuků jsme vybrali dvacet výrobků....

Život s Ester. Není úplně málo komplikovaná, přiznává trenér Bank

Trenér Tomáš Bank má velký podíl na lyžařských úspěších Ester Ledecké. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Je to už pět let, co od svého bratra Ondřeje přesedlal jako trenér k Ester Ledecké. Dovedl ji k olympijskému zlatu v...