Pondělí 25. ledna 2021svátek má Miloš 1 °C sněhové přeháňky Předplatné LN

Diskuse k článku

Kanadští silničáři si pochvalují českou technologii. Při frézování jim ušetřila tisíce tun materiálu

České počítačové technologii nazvané Exact Street se podařilo uspět u silničářů v Kanadě. Systém pro frézování poprvé využila ontarijská stavební firma Roto-Mill při rekonstrukci osmikilometrového dálničního úseku a výsledky si pochvaluje. Díky němu ušetřila tisíce tun materiálu a tím i peníze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
O. Ondřej 19.8.2019 13:10

Nejlepší vtip roku 2019

M. Peterka 17.8.2019 23:07

Cudaci Kanadani.. Takove silnice bych nepral ani nepriteli

H. Procházka 16.8.2019 23:39

Když je ta česká technologie stavby silnic tak efektivní a úsporná, nešlo by ji použít i v Česku?

M. Jindra 17.8.2019 7:35

Například v Dobříši, tam by se měl ministr dopravy projet po zdejších silnicích, aby byl vybrán nejvice zdevastovaný povrch pro modernizaci.

F. Doušek 16.8.2019 17:55

To by mně zajímalo, jakou technologií budou opravovat silniční úsek z Mimoně na Mnichovo Hradiště.

12 km délky silnice 2. třídy má trvat 2 roky a 4 měsíce.

Neskutečné.

J. T 16.8.2019 17:48

No...silničařina není můj obor, ale když jsem vloni jel v Ontariu, tak jsem si říkal, proč naši silničáři nejdou na nějaký rychlokurs někam, kde umí stavět cesty. Super kvalita všech cest, a to platí pro celou severní Ameriku. Letos jsem tam najezdil 2500 mil, a ani mi to tak nepřišlo.. Škoda, že se u nás všechno rozkrade, stavba 1 km cesty je u nás 3x dražší než v Německu..

H. Procházka 16.8.2019 23:47

V Ontariu jsem byl už je to dávno, takže nevím, jak to tam vypadá dneska, ale tvrdit, že v celé severní Americe může jenom ten, kdo ji vůbec nezná. Mnohé z dálnic kolem L.A. můžou směle konkurovat D1, v centru Detroitu je to vyloženě jenom pro majitele terénních vozů, v krásném Chicagu snad ani nestojí za to mít dobré auto... Totéž tady v Novém Jižním Walesu, některé z dálnic kolem Sydney jako v Česku za bolševika. Tam, kam by se ostatní měli jezdit učit, je Queensland.

R. Markvart 18.8.2019 14:24

Nejsou u nás 3x dražší, naopak v nominálních cenách jsou levnější. Doporučuji Vám přestat žít z bulvárních titulků a přečíst si tu zprávu NERVu, která se tím zabývá. Je k dohledání na internetu.

P.Cizek 16.8.2019 17:35

Docela by mne zajímalo, kteří čeští silničáři si tu technologii pochvalují nebo o ní alespoň už někdy slyšeli. Žádného takového neznám:

O. Dei 16.8.2019 17:25

Hahaha, ty budou za půl roku koukat, až to budou moct dělat znova :D Zrovna v kanadě je naprosto příkladná údržba silnic a my bychom si měli vzít spíš ten příklad u nich jak to dělat a jak krásně to tam funguje.

R. Doubravský 16.8.2019 14:47

Vypadá to dobře, ale nebude to fungovat. Vozovka se provozem postupně degraduje v celém rozsahu, díry a výtluky se ovšem objeví nejdříve v místech, kde je degradace nejpokročilejší. Po jejich opravě se pokračující degradace projeví v dalších oslabených místech. Ve výsledku budou opravovat častěji než při totální jednorázové opravě.

J. Novak 16.8.2019 15:03

Otazka je technlogie oprav... pokud se napriklad povrch pred pokladkou vrstvy zaleva asfaltem, ktery pronikne do mezer, tak to snad fungovat muze.

D. Rajninec 16.8.2019 15:25

Spávne urobená vozovka nikdy nebude degradovať v celom rozsahu . Defradácia bude na nekvalitne urobných miestach , praskliny, bubliny , cudzie telesa . A voda, mráz , soľ, slnko si už najdú spôsob ako tie dieročky zväčšiť na diery a výtlky!

Veľa tu znamená aj kvalita asfaltu .

Voľakedy sa u nás používal prírodný asfalt Selenica / nálezisko v Albánsku/ , ktorý mal super kvalitu na stavbu vozovky . Ale selenické afsaltové jazero je už vyťažené !

R. Doubravský 16.8.2019 16:53

To se mi nějak nezdá. Kdyby to tak bylo, musela by kvalitně zhotovená vozovka vydržet navěky.

D. Rajninec 16.8.2019 17:54

Určite na" veky" ! Ale nezabúdajte , že v prípade cesty je na veky 30 rokov a potom generálka ! Lebo potom to dopadne ako z dialnicou Praha - Brno . premeškali "na veky" a dnes v podstate musia po etapách robiť novú dialnicu .

Ale keď sa musí každé 3-4 roky opravovať potom je to na veky nejaké krátke!

PS. Nič nie je na svete na veky !

R. Doubravský 16.8.2019 22:56

Reagoval jsem jen na to, že "správně urobená vozovka nebude nikdy degradovať v celom rozsahu". Nabízím kompromisní formulaci: vozovka postupně degraduje v celém rozsahu, ale v případě jejího kvalitního zhotovení tato degradace nedosáhne úrovně, která by během plánované doby životnosti narušila funkčnost vozovky.

J. Nový 16.8.2019 12:57

Snad z toho bude ČR něco mít (daně).

D. Rajninec 16.8.2019 15:16

Aké dane ? Asi neregistrujete , že je to súkromná firma . DPH sa platí v mieste spotreby , zisk je majetok firmy , daň zo zisku rozumná firma platí v štáte kde je nižšia . A veľmi pochybuje , že v kanade je daň zo zisku vyššia ako v ČR , ak vôbec nejaká je / začínajúca firma , odpustenie dane /.

Ale určite bude mať z toho aj ČR - Dobré meno ! Nestačí?

O. Dei 16.8.2019 17:26

J. Nový chce, aby mu někdo poslal peníze! :D

P. Ševela 16.8.2019 17:50

Aby měli politici co rozkrást?


Poslali jste životopis a marně čekáte na reakci. Proč jiným odpovědí, ale vám ne

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Jak žádají o práci bílé límečky a jak ty modré? Na koho nasazují personalisté robota? A proč se zájemcům o práci z...

Malý stěhovák pro rodinu. Měřili jsme, který kombík je ten nejlepší

Velký srovnávací test kombíků: Opel, Renault, Kia | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Ve velkém testu jsme srovnali tři kompaktní kombíky, které mohou být alternativou populární octavie. Navíc nejsou tak...

Jak bude za času Vodnáře? Býci se dočkají lásky, dařit se bude Pannám

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Vládu na nebi si jednotlivá znamení zvěrokruhu předávají podle toho, jak do nich vstupuje Slunce, což bývá vždy kolem...