Středa 30. září 2020svátek má Jeroným, Ráchel 15 °C oblačno Předplatné LN
aktualizováno  Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Karlovarské minerální vody koupily českou PepsiCo, dostaly souhlas ÚOHS

Pepsi je jednou ze značek, které patří pod portfolio PepsiCo | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Pepsi je jednou ze značek, které patří pod portfolio PepsiCo | foto: Reprofoto

PRAHA Český Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil koncernu Karlovarské minerální vody (KMV) nákup firmy PepsiCo. Již dříve tak učinily úřady na Slovensku a v Maďarsku.

Informovali zástupci KMV, cenu nákupu firma nesdělila. Obchod byl oznámen letos v lednu. Podle firmy se tak KMV stala největším distributorem nealkoholických nápojů ve střední Evropě.

Podle Pavla Nováka, který KMV mediálně zastupuje, je obchod po právní i finanční stránce vypořádaný, nyní se začne s provozním spojováním. ÚOHS se nákupem zabýval od dubna. PepsiCo CZ s.r.o. byla dosud součástí mezinárodní společnosti PepsiCo Inc.

Skupina KMV, kterou vlastní italská rodina Pasquale, je největším výrobcem minerálních a pramenitých vod ve střední Evropě. V Česku vyrábí vedle minerální vody Mattoni pramenitou vodu Aquila a minerální vody Magnesia, Poděbradka, Dobrá voda a Hanácká Kyselka. Své produkty vyváží do 20 zemí. KMV mají 11 závodů, z toho sedm v ČR. Pracuje pro ně 2400 zaměstnanců a mají obrat kolem 12,5 miliardy korun.

„Akvizice bude dokončena v následujících měsících,“ uvedl generální ředitel KMV Alessandro Pasquale. Převzetím poboček PepsiCo získaly KMV tři firmy, které mají dohromady zhruba 900 zaměstnanců a dva výrobní závody.

Celková výše tržeb společnosti PepsiCo v česku, na Slovensku a v Maďarsku je zhruba 4,2 miliardy korun. ÚOHS posuzoval výrobu a prodeje nealkoholických nápojů a slaných pochutin, PepsiCo vyrábí například chipsy pod značkou Lay´s. Česká PepsiCo se loni po dvou letech ve ztrátě dostala do zisku 654 tisíc korun. Tržby vzrostly meziročně o zhruba 355 milionů na 2,75 miliardy Kč.

KMV jsou hlavním hráčem na trhu přírodních a ochucených vod, nyní jsou třetí i na trhu sycených nealkoholických nápojů, po spojení mají značky Pepsi, Schweppes, Mirinda či 7Up. Posilují také v kategorii džusů se značkami Granini a Toma.

Skupina KMV vlastní i značky minerálních vod v Rakousku, Maďarsku a na Ukrajině. Ve všech zemích, kde KMV podniká, zaměstnává zhruba 1500 lidí.

Feťáci lásky stále hledají, ale nikdy nenajdou, říká párový terapeut Vojtko

Psycholog Jan Vojtko | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Lásku si často pleteme se zamilovaností, ale vztah je práce, která nikdy nekončí. „Tolerance není ten správný klíč ke...

Můžete skoro všechno, nemusíte nic. Jak probíhají swingers party v Česku

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Swingers kluby, tedy místa neřesti, kde si páry mezi sebou střídají partnery a užívají si i těch nejdivočejších...

Střeva můžou i za naše štěstí či obezitu, říká molekulární biolog Ryšávka

Molekulární biolog Petr Ryšávka | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Za civilizační choroby (např. alergie), ale i za vážné nemoci může mimo jiné vybíjení bakterií ve střevní mikroflóře....

Maminky, nenechte si ujít testování dětské kosmetiky sebamed Baby!
Maminky, nenechte si ujít testování dětské kosmetiky sebamed Baby!

Pokožka vašeho miminka si zaslouží jen tu nejlepší péči. Vyzkoušejte s námi řadu sebamed Baby, která byla vyvinuta speciálně pro potřeby citlivé...