18. března 2011 10:26 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Kofole prudce klesl zisk. Viní z toho špatné počasí a konkurenci

Kofola. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Kofola. | foto: Reprofoto

KRNOV Nápojářské skupině Kofola sídlící v Polsku, do které patří i česká Kofola, loni výrazně klesl zisk o téměř 400 milionů korun na 88 milionů (14,6 milionu zlotých). Skupina prodala méně nápojů.

Příčinami byly růst cen surovin, špatné počasí a vysoká konkurence. Sdělil to mluvčí Kofoly Martin Klofanda.

"Rok 2010 byl pro skupinu Kofola velmi obtížný, především z důvodu nepříznivého počasí - silná a dlouhá zima, bohaté srážky a mrazy. To všechno má vliv na spotřebu nealko nápojů a navíc ztěžuje jejich dopravu," uvedl Klofanda.

Skupina působí v Polsku, Česku, Rusku a na Slovensku. Mezi její nejvýznamnější značky patří Kofola, Rajec, Vinea, Hoop Cola, Jupí, Jupík nebo Paola.

Tržby z prodeje skupině loni klesly o 20 procent na 7,434 miliardy korun (1,239 miliardy zlotých). "Situaci zhoršily také povodně, ke kterým došlo na jaře v Česku, Polsku a Slovensku. Obtížný trh aktivizoval konkurenty, kteří používali agresivní slevové akce, hlavně v segmentu colových nápojů a vody," konstatoval mluvčí Kofoly.

Lidovky.cz, ČTK

Moje dcera má dvě mámy. Mám na to právo?
Moje dcera má dvě mámy. Mám na to právo?

Jsem mámou jedné úžasné holčičky, která si žije ve svém batolecím světě a nic ji netrápí. To však bohužel nemohu úplně říct o sobě, tak jsem se rozhodla se ze svých obav a pochyb aspoň vypsat.