30. října 2009 10:10 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Kostka ledu s jahodou či citronem. Bláznivý nebo geniální projekt?

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 30Diskuse
Kostka ledu s nápadem | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Kostka ledu s nápadem | foto: Shutterstock

PRAHA Taťána Višková vyrábí ledové kostky s ovocem, mátou a kávovými zrny, které mají být ozdobou koktejlů. Na rozdíl od všech, kteří si doma dokážou zmrazit kus ovoce do ledu, si ovšem nechala svůj nápad patentovat. A chce s ním podnikat.

Jenže pro rozjezd podnikání jí chybí peníze. Aby získala potřebný milion korun, zúčastnila se soutěže České televize Den D i akce Milionový nápad, kde chtěla najít investora. Ačkoli zatím vhodného partnera nezískala, svému nápadu pevně věří. V naději ji udržují pozitivní ohlasy z obou soutěží i od barmanů, kteří její ledy již využívají.

Taťána Višková

Paní Višková navíc nezůstává jen u prvního nápadu s ovocem. Nově chce se speciálními ledy zaujmout i firmy. "Nově jsem si podala užitný vzor na formu a výrobní postup ledových kostek, kde budou loga, znaky, čísla či písmena, které budou plasticky a případně i barevně vystupovat z kostky ledu," vysvětluje Višková novinku, která cílí hlavně na různé firemní akce a rauty.

Ačkoli se její projekt zatím rozjíždí, už má namířeno i do zahraničí. "Právě je v jednání vývoz do Itálie a další země plánujeme," říká Višková. Podle ní jsou právě přímořská letoviska ideálním místem, kde by podniky měly ledy s ovocem a mátou nabízet.

Zatím ale kvůli potížím s rozvozem prodává ledy jen podnikům na Vysočině, kde je vyrábí. "Na další rozšíření, abychom mohli zásobovat i podniky mimo Vysočinu, hledáme investora. Pokud bychom tak získali potřebný milion korun na mrazicí boxy, mohli bychom vyrábět tisíc a víc kilogramů ledových kostek denně a zásobovat tak zájemce v celé republice," vysvětluje Višková.

Už nyní přitom mají podle podnikatelky největší zájem o nestandardní ledové kostky především cateringové společnosti a music bary či diskotéky. "Nejvíc se zatím prosadily ledové kostky s jahodou a s citronem," dodává Višková. Se svým projektem už oslovila i velkoobchodní řetězec Makro. "Měli sice zájem, ale požadují několikaměsíční splatnost, a to si bohužel v začátcích nemůžeme dovolit," řekla Višková. Svého nápadu se ale nevzdává. "Máme velmi pozitivní ohlasy, tak věřím, že se to povede."

  • 30Diskuse