Středa 11. prosince 2019svátek má Dana -5 °C skoro jasno Předplatné LN
20. července 2017 14:45 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Krabicová vejce z Agrofertu ocenění nakonec nedostanou. Politika, zuří firma

Vejce od firmy Papei z koncernu Agrofert. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Vejce od firmy Papei z koncernu Agrofert. | foto: Papei

PRAHA Ministr zemědělství Marian Jurečka (KDU-ČSL) neudělí značku Regionální potravina „tekutým“ vejcím společnosti Papei z koncernu Agrofert. Produkt firmy Papei s názvem Chytrá vejce vzniká tak, že se slepičí vejce rozbijí, tepelně ošetří a nalijí do krabiček.

Koncern Agrofert, který donedávna vlastnil bývalý vicepremiér Andrej Babiš (ANO), je jedním z čelních českých producentů potravin. O tom, že by společnost měla podle hodnotitelů ocenění získat, informoval v červenci Státní zemědělský intervenční fond.

Na problém ve středu upozornil server Aktuálně.cz. Firma mluví o předvolebním boji.

„Přijde nám to úplně absurdní. Je to snad poprvé v historii, kdy ministr říká, že nebude respektovat závěry odborné čtrnáctičlenné poroty. Všechny podmínky pro udělení jsme splnili. Dokonce jsme už od poroty obdrželi poštou oznámení, že jsme na získání značky byli navrženi,“ řekl mluvčí Agrofertu Karel Hanzelka. Podle něj se ministr „snaží zatáhnout vajíčka“ do předvolebních šarvátek.

Ministerstvo argumentuje, že šéf resortu se může na základě doporučení rozhodnout jakkoliv, žádná garance ocenění podle úřadu není. „V historii udělování značky Regionální potravina tuto možnost již ministři zemědělství taktéž využili, jednalo se například o výrobek Jelení salám v Královéhradeckém kraji v roce 2011 nebo o výrobek Borůvkový džem v Plzeňském kraji v roce 2014,“ dodala mluvčí ministerstva zemědělství Markéta Ježková.

Kdo značku dostal

Nejčerstvějšími držiteli značky se tento týden stalo osm pochutin z Moravskoslezského kraje.

Mezi oceněnými výrobky jsou například hovězí šunka nejvyšší jakosti od Řeznictví H+H, farmářský sýr od Vojtěcha Menšíka z Kunčic pod Ondřejníkem nebo karamelový věneček Družstva Naproti.

Stát loni zadal po výběrovém řízení zakázku na propagaci regionálních potravin. Za dvouletou propagaci platí 57 milionů korun. Každoročně značku získá kolem stovky potravin. Hanzelka uvedl, že pro firmu nejde o finanční plnění. Jediné, co měl produkt podle něj získat, byla možnost využití loga na obalu.

ČTK
Premium

Sprcha pro osm lidí: jak to vypadalo na Epsteinově ranči na dělání dětí

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Kdyby zdi mohly mluvit. Přinášíme exkluzivně snímky přepychového ranče, kam americký finančník Jeffrey Epstein svážel...

Premium

Je sexting nevinná hra nebo nevěra? Pánové jsou tolerantnější než dámy

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Generace našich rodičů tohle řešit nemusela. Měli poměrně jasno a věděli, co je a není zahýbání. Moderní technologie...

Premium

Den, kdy přepadli Mekku. V roce 1979 se zrodil moderní islámský středověk

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Před 40 lety se stalo „11. září“ islámu. Aby saúdský král mohl pobít ozbrojence okupující posvátnou mešitu v Mekce,...