Úterý 27. října 2020svátek má Šarlota, Zoja, Zoe 11 °C občasný déšť Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Která káva je Classic? Giganti se přou

Je to Classic nebo ne? | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Je to Classic nebo ne? | foto: Reprofoto

BRNO Nejvyšší správní soud zamítl kasační stížnost švýcarského koncernu Nestlé, jež souvisela s rozpustnou kávou Nescafé Classic. Firma, která vlastní ochrannou známku Classic, se u soudu domáhala zrušení konkurenční známky Tchibo Café Classic, jejímž majitelem je německý prodejce kávy Tchibo. U soudu se ale neprokázalo, že by podobnost známek mohla mást spotřebitele.

Firma Nestlé se nejprve obrátila na Úřad průmyslového vlastnictví.

Požadovala, aby vymazal známku, která patří Tchibu. Úřad to však odmítl s vysvětlením, že pojem Classic nemá takovou rozlišovací schopnost, aby mohl vést ke spotřebitelské záměně.

Švýcarská společnost napadla rozhodnutí úřadu žalobou. Uvedla v ní, že slovo Classic může být vnímáno jako vazba mezi oběma ochrannými známkami a společnostmi, která ovšem neexistuje.

K žalobě se vyjádřila i firma Tchibo, podle které jsou dominantními prvky v její ochranné známce slova Tchibo a Café. "Označení Classic je samo o sobě absolutně nedistinktivní (nerozlišující), neboť žádným způsobem výrobek necharakterizuje co do druhu, výrobce, země původu a tak dále," uvedla firma.

Městský soud v Praze žalobu Nestlé zamítl. Zákazníky prý částečná shoda nezmate, dobře totiž znají jména obou velkých potravinářských společností.

"Spotřebitel nakupující takto označenou kávu nebude mít od prvního okamžiku výběru zboží pochybnost o původu této kávy," uvedl Městský soud v rozhodnutí, které nyní potvrdil Nejvyšší správní soud.

NSS již podobnou problematiku řešil loni. Tehdy Nestlé ze stejných důvodů vadilo to, že české úřady a soudy přiznaly právní ochranu mezinárodní známkové řadě K Classic, kterou vlastní obchodní řetězec Kaufland. Podle Nestlé může podobnost značek plést spotřebitele. NSS ale kasační stížnost zamítl.

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Jak vyležet ‚lehký covid‘. Praktičtí lékaři radí, jak na samoléčbu

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Tak jako jiné virózy i obávaný covid-19, pokud zaútočí jen v mírné či střední síle, se musí doma prostě a jednoduše...

Shromáždění vlastníků jsou kvůli pandemii v ohrožení. Právník radí, co dělat

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Vyhlášení nouzového stavu komplikuje situaci společenstvím vlastníků bytových jednotek. Do konce roku musí totiž výbory...

Proč jejich opatření fungují? Němci neztrácejí čas malichernými diskusemi

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Německo má novou mediální hvězdu. A není to fotbalista ani modelka. Je to Christian Drosten. Virolog, který drží...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!