Čtvrtek 4. června 2020svátek má Dalibor 9 °C přeháňky až bouřky Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Leo Express vyjel do ostrého provozu. Problémy zmizely, tvrdí

Datum plného zahájení provozu Leo Express bude záviset na výsledcích zkušebního provozu na běžné trati. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Datum plného zahájení provozu Leo Express bude záviset na výsledcích zkušebního provozu na běžné trati. | foto: ČTK

PRAHA Společnost Leo Express v neděli poprvé poprvé vyjela v ostrém režimu. Zatím bude ale mezi Prahou a Bohumínem vypravovat osm spojů v obou směrech namísto původně plánovaných šestnácti. Ještě v pátek měl totiž vyzkoušené teprve tři soupravy z pěti. U zbylých dvou stále odstraňoval technické problémy, řekl provozní ředitel dopravce Jan Paroubek.

První vlak z Prahy do Bohumína vyjel v neděli v 6:29 z pražského hlavního nádraží a v opačném směru ve čtvrt na jedenáct. Mluvčí společnosti Petr Kopáček sdělil, že zájem o odpolední spoje v obou směrech je velký a jízdenky jsou již téměř vyprodány.

ČTĚTE TAKÉ:


Technické potíže s novými vlaky Stadler dopravce přiznal začátkem prosince. Projevily se zejména ve špatném zavírání dveří, kdy elektronické čidlo chybně vyhodnotilo zavřené dveře jako otevřené a opakovaně je zavíralo.

Potíže měly nové vlaky i s vytápěním vagonů a připojením k internetu. Potíže se zavíráním dveří a klimatizací se už podařilo odstranit, sdělil Kopáček. Částečně zůstávají problémy s dostupností informačního portálu a bezdrátového připojení k internetu. V případě wi-fi internetu je to ale způsobeno nedokonalým pokrytím mobilními operátory a potýkají se s tím i ostatní dopravci.

Dobrou zprávou pro cestující je, že dopravce přechodem od zkušebního provozu k běžnému neplánuje zvyšovat jízdné. "Neděláme žádné významné změny. Pořád platí, že naše nejnižší cena je 137 korun (při cestě z Prahy do Ostravy) ," uvedl Kopáček. Za tuto cenu ale musí cestující jízdenku kupovat se značným předstihem. Během posledních dní byla v e-shopu dopravce dostupná pouze s třítýdenním předstihem v méně atraktivních časech. Při nákupu jízdenek na druhý den nebo na častěji poptávaný páteční nebo nedělní termín, se ceny Leo Expressu blíží nebo i převyšují ceny konkurence. Výjimkou nejsou ani sumy nad 300 korun.

Interiér nového vlaku Stadler Flirt .

Interiér nového vlaku Stadler Flirt .

Konkurenční České dráhy i RegioJet jezdí na stejné trase za 295 korun u obyčejného jízdného. Obě společnosti ale nabízí slevy za včasný nákup. Nejlevnější jízdenka u národního dopravce koupená přes internet (Sporo Ticket) s několikadenním předstihem vyjde na 230 korun a pro držitele věrnostní karty na 220 korun. Obdobně RegioJet patřící majiteli Student Agency Radimu Jančurovi nabízí prostřednictvím kreditové jízdenky omezený počet sedadel za 210 korun. Proti tomu cena jízdenky v pendolinu vyjde na 395 korun.

Leo Express kromě provozu na trati mezi Prahou a Ostravou chystá vstup na další dálkové tratě v Česku. Jde především o spoje z Prahy do Českých Budějovic a na trať mezi Prahou a Chebem. Do nákupu a vybavení vlaků chce v příštích pěti letech investovat 7,25 miliardy korun.

,
Premium

Bubeník z Mandrage: Víťa sebral odvahu, kterou nikdo z nás nenašel a rozsekl to

Matyáš Vorda | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Na bicí hraje od svých devíti let. V deseti s kamarádem Víťou Starým založil kapelu Mandrage, která se za devatenáct...

Premium

Android Auto a CarPlay v každém autě. Poradíme vám, jak na to

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Chcete používat oblíbenou navigační aplikaci na displeji v autě místo telefonu? Přečtěte si, jak to udělat a neutratit...

Premium

Leoš Mareš: Není to jen o talentu, ale o schopnosti si peníze udržet

Leoš Mareš by mohl získat titul syn roku. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Krach, zhroucení, deprese, obavy o budoucnost a pátrání po smyslu vlastní existence. To jsou emoce, které v těchto...