Výprodeje na černý pátek zvýšily obchodům tržby o desítky procent |
Vyplývá to ze sobotních údajů společností Adobe Analytics a RetailNext. Černým pátkem v USA tradičně začíná předvánoční nákupní sezona a obchody se snaží tento den přilákat zákazníky nabídkou velkých slev.
Uvedené tržby jsou nejvyšší, jaké kdy internetové obchody v USA o černém pátku zaznamenaly. Pouze mírně zaostávají za absolutním jednodenním rekordem 7,9 miliardy dolarů z loňského kybernetického pondělí, kdy nabízejí vysoké slevy internetoví prodejci.
Kybernetické pondělí následuje po černém pátku, kterému předchází Den díkůvzdání. Společnost Adobe předpokládá, že o letošním kybernetickém pondělí bude loňský rekord překonán a internetové tržby dosáhnou 9,4 miliardy dolarů.
Černý pátek funguje. Šéf Amazonu má díky němu poprvé majetek nad 100 miliard dolarů |
Spotřebitelé dávají internetovým nákupům čím dál častěji přednost před návštěvou kamenných prodejen. Podle předběžných údajů společnosti RetailNext o letošním černém pátku zaznamenaly kamenné prodejny meziroční pokles tržeb o 1,6 procenta, napsala agentura AP.