11. října 2017 18:28 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Lidl čelí kritice kvůli dalším smazaným křížům. Tentokrát z italského kostela

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 41Diskuse
Fotografie z italské kampaně obchodního řetězce Lidl. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Fotografie z italské kampaně obchodního řetězce Lidl. | foto: Twitter: Nick Squires

DOLCEACQUA Diskontní řetězec Lidl opět čelí kritice za absenci křesťanských křížů na reklamních materiálech. Tentokrát byl obviněn z toho, že vymazal dva kříže z fotografie italského kostela Sant’Antonio Abate. K náboženské retuši podle kritiků došlo proto, aby Lidl neurazil zákazníky, kteří se ke křesťanství nehlásí. Lidl ale tvrdí, že šlo o omyl a kříže nebyly už na koupeném snímku, který použil k propagačním účelům.

Zmíněný kostel se nachází v italské vesnici Dolceacqua v serverozápadní části Ligurie. Dolceacqua byla proslavena například tím, že ji kolem roku 1880 namaloval slavný francouzský malíř Claude Monet.

Na fotografii, kterou Lidl použil k reklamním účelům v nedalekém městě Camporosso, se nachází tamní historický kostel. Byly z něj ale odstraněny kříže, což rozhořčilo tamní obyvatele, kteří tvrdí, že Lidl kříže umazal, aby neurazil tamní muslimskou populaci, informoval server Daily Telegraph. Starosta Dolceacqua Fulvio Gazzola poslal společnosti Lidl formální stížnost.

Kostel ve vesnici Dolceacqua bez umazaných křížů.
Kostel ve vesnici Dolceacqua bez umazaných křížů.

„Snímky naší vesnice se musí používat tak, aby korespondovaly s realitou,“ uvedl Gazzola a dodal: „Když nechcete ukazovat kříže, tak použijte fotku našeho hradu.“ Gazzola Lidl požádal, aby fotografii vrátil do původní podoby, ještě se to ale nestalo. Prý teď zvažuje, že proti řetězci podnikne právní kroky.

Lidl se městu a jeho obyvatelům omluvil s tím, že fotografii použil jako součást kampaně, která měla zobrazovat nejlíbeznější místa Itálie. Kříže na snímku prý chyběly už tehdy, kdy se dostal do firemní databáze.

Nejde o první případ, kdy Lidl čelil kritice kvůli odstranění křesťanských symbolů z marketingových materiálů. Na začátku září například v rámci „řeckého týdne“ umazal pravoslavné kříže ze slavných modrých kupolí. To vedlo k řadě negativních reakcí v Česku i zahraničí. Lidl rozhodnutí tehdy označil za snahu zachovat „náboženskou a politickou neutralitu.“

proPavlína Procházková
  • 41Diskuse




Nákup až domů: Vyhrajte poukaz na Tesco Online nákupy
Nákup až domů: Vyhrajte poukaz na Tesco Online nákupy

Soutěžíme o poukázky na nákup Tesco Online nákupy v hodnotě 1500 Kč, 1000 Kč a 500 Kč. Objednaný nákup vám kurýr přiveze až ke dveřím, což si pochvaluje i naše redakce eMimino.cz - otestovali jsme dovoz do práce a uspořádali místo oběda společný piknik.

Najdete na Lidovky.cz