Sobota 30. května 2020svátek má Ferdinand 16 °C oblačno Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Logo Czech Republike splasklo jako dřívější bubliny. Už po půl roce

Nové logo CzechTourismu | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Nové logo CzechTourismu | foto: CzechTourism

PRAHA Tuzemská centrála cestovního ruchu přestala používat v zahraničních kampaních destinační logo Czech Republike, které si za 2,5 milionu korun nechala vypracovat od grafického studia Marvil. Agentura logo, které mělo do Česka přitáhnout více turistů, používala přibližně půl roku do letošního července.

Nové logo s anglickou slovní hříčkou údajně nebylo tak úspěšné, jak si Czech Tourism představoval, uvedl Martin Mráz, ředitel odboru strategie a marketingové komunikace české turistické centrály. Logo se tak dočkalo podobného osudu jako "bubliny" od studia Side2, které vyvolaly rozporuplné reakce a téměř se nevyužívají.

"To Czech Republike jsem eliminovali, vzhledem k tomu, že testování této kampaně nám nevyšlo příliš dobře," připustil Mráz. Logo, které cílí především na mladé lidi a odkazuje k prostředí sociálních sítí, kde se slůvko like používá jako pozitivní hodnocení jednotlivých příspěvků, může Czech Tourism v budoucnu využít v dalších kampaních, které budou zaměřené především na mladé lidi.

Jakoby překlad anglického logotypu.
Česká republika – země s nedostatkem přírody.

Nové logo si ihned oblíbili recesisté.

Výzkum se podle Mráze skládal z reakcí partnerů turistické centrály a ministerstva pro místní rozvoj, které je zřizovatelem CzechTourismu. Širší výzkum mezi uživateli ale agentura neprovedla.

Do druhé poloviny roku už agentura vstoupila s obměněným logem, ve kterém je koncovka like zaměněná za klasické Republic a doplněná textem z navazující kampaně "země příběhů". Ta je zaměřena na primárně na starší cílovou skupinu mezi 30 a 45 roky.

Prohlédněte si parodie českého loga

Jenže právě dlouhý text u bývalého destinačního loga, který CzechTourism používal 11 let, měl být podle ředitele Rostislava Vondrušky důvodem, proč centrála v roce 2011 vypsala soutěž na nové logo a preferovala nejlépe jednoslovné označení například Česko. Nynější logo má ale v názvu opět slovní spojení Czech Republic, proti původnímu označení ubyla jen původní česká vlaječka.

,
Premium

Bubeník z Mandrage: Víťa sebral odvahu, kterou nikdo z nás nenašel a rozsekl to

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Na bicí hraje od svých devíti let. V deseti s kamarádem Víťou Starým založil kapelu Mandrage, která se za devatenáct...

Premium

Android Auto a CarPlay v každém autě. Poradíme vám, jak na to

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Chcete používat oblíbenou navigační aplikaci na displeji v autě místo telefonu? Přečtěte si, jak to udělat a neutratit...

Premium

Leoš Mareš: Není to jen o talentu, ale o schopnosti si peníze udržet

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Krach, zhroucení, deprese, obavy o budoucnost a pátrání po smyslu vlastní existence. To jsou emoce, které v těchto...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!