22. srpna 2016 20:02 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Luxusní telefony Vertu už v Česku nekoupíte. Butik v Pařížské se zavírá

Slavnostní otevření obchodu Michaelou Maláčovou | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Slavnostní otevření obchodu Michaelou Maláčovou | foto: MAFRA

PRAHA  Pražský butik s luxusními telefony značky Vertu v Pařížské ulici se s koncem měsíce uzavře. Společnost Luxury Brand Management (LBM), která butik Vertu provozuje, jeho činnost ukončí. Firma uzavření zdůvodňuje změnou strategie.

„Strategií společnosti LBM je zaměření na ‚top luxury‘ značky a­ top lokace s fokusem na oblast luxusní módy a hodinek. Chceme se soustředit na značky, které patří na Pařížskou třídu a které mají prioritní místo v našem portfoliu,“ vysvětluje Zuzana Řezníčková, CEO Luxury Brand Management. „Uzavření butiku Vertu a ­tím i­ ukončení spolupráce se značkou zapadají to střednědobé strategie společnosti LBM,“ dodala.

Vertu tak v Praze ani v Česku nebude mít své zastoupení. Jak hodlá firma postupovat, se LN nepodařilo od zástupců společnosti zjistit. Je možné, že značka bude hledat v Česku nového partnera a ­bude chtít svou přítomnost obnovit.

V Pařížské, nebo vůbec

Nebude to však mít jednoduché, podle informací, které se podařilo LN zjistit, totiž firma požaduje, aby se její telefony, pokud vůbec, v Praze prodávaly právě výhradně v Pařížské. I to mohlo být důvodem pro ukončení spolupráce, LBM mohla chtít Vertu přesunout na jinou, méně nákladnou a­ méně exkluzivní adresu.

Prostor po stávajícím butiku přitom k­ mání nebude: „Máme jej zasmluvněný a budeme ho i nadále využívat,“ říká o­ prodejně mluvčí LBM Řezníčková. Pokud bude tedy Vertu chtít v Praze zůstat, bude muset najít krom nového partnera i nové místo v Pařížské. Pro LBM to není první taková změna v poslední době. Firma v ­nedávné minulosti uzavřela své butiky značek Hublot a Tag Heuer. „Uzavření jmenovaných značek je součástí již zmiňované strategie,“ komentuje souvislosti Řezníčková a dodává, že firma chystá nové aktivity: „Byl otevřen butik Breitling a­ butik švýcarské hodinářské manufaktury Audemars Piguet prošel náročným a­ úplným­ redesignem. Chystáme i novinky z oblasti luxusní módy, naše portfolio obohatí například prestižní módní dům Saint Laurent či značka Balenciaga,“ vysvětluje Řezníčková. Milovníci luxusu se podle ní během podzimu dočkají ještě dalších novinek.

Za přepychem do Německa

Každopádně čeští zájemci o telefony s cenou v řádech stovek i ­milionů korun teď budou muset pro své oblíbené kousky vyrážet do zahraničí. Nejbližším oficiálním butikem je ten v Mnichově, případně v Berlíně.

Telefony značky Vertu pak lze zakoupit asi ve dvou desítkách vybraných hodinářství či jiných luxusních obchodech v Německu, jeden prodejce je v Bratislavě a jeden v rakouském Innsbrucku. Několik prodejců značky je i v Polsku, oficiální butik tu, stejně jako u našich východních a jižních sousedů, chybí. Zákazníci si také mohou objednávat telefony přímo online na oficiálních stránkách výrobce.

Vertu butik byl otevřen v Praze v­ březnu 2008, tehdy měla zastoupení na starosti firma John Grove &­Partners. Do té v roce 2010 vstoupila čerstvě založená firma Luxury Brand Management, kterou založila Michaela Bakala (Maláčová), manželka českého miliardáře Zdeňka Bakaly.

Ta pro butik našla novou lokalitu, na Pařížské ulici se přesunul jen o několik set metrů do větších a reprezentativnějších prostor. K ­tomu došlo v prosinci roku 2012. A právě tento butik momentálně LBM zavírá.

vokLuděk Vokáč