24. srpna 2016 11:10 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Maso v supermarketech? Ani z poloviny české, říká ministr zemědělství Jurečka

ilustrační foto | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy ilustrační foto | foto: Shutterstock

PRAHA Podíl českého masa v tuzemských obchodech není ani poloviční, odhaduje ministr zemědělství Marian Jurečka (KDU-ČSL). Prostor pro navýšení tohoto podílu v obchodech proto je. Na úterní tiskové konferenci oznámil obchodní řetězec Albert, že bude prodávat 100 procent červeného masa, které není ve slevě, jen z českých chovů.

Společnost Ahold se dohodla s dodavateli na navýšení jejich výrobních kapacit. Jurečka doufá, že podíl masa z tuzemských chovů navýší i další řetězce a že rozšíří také nabídku o maso od menších producentů. „Tak, aby nebyli v podmínce, že musí dodávat pro celou obchodní síť, ale jen pro lokální prodejny. Jsou některé obchodní řetězce, které na to začínají daleko více slyšet a začínají tyto projekty rozbíhat,“ dodal ministr.

Mluvčí řetězce Kaufland Michael Šperl řekl, že společnost maso nakupuje jen u prověřených dodavatelů, hlavně z České republiky, Německa a Rakouska. „Až 80 procent mladých býků do 24 měsíců bylo narozeno a vykrmeno v České republice,“ uvedl. Připustil, že u českých prasat ale procento tak vysoké není. „Dodavatelé z České republiky nejsou schopni vyprodukovat tak velké množství vepřového v naší požadované kvalitě,“ upozornil.

Hypermarkety Globus mají veškeré vepřové maso od českých dodavatelů - jde o Jatky Bajer Bučovice, Jatky Český Brod a Toro Hlavečník. „Pro cenově citlivé zákazníky, kterých je stále většina, není původ masa natolik rozhodující, aby byli ochotni si za český původ připlatit, proto jako řetězec musíme držet spíše nižší cenovou hladinu i v případě českého vepřového,“ řekla dnes mluvčí Globusu Pavla Hobíková.

Diskont Lidl uvedl, že podíl českého masa v nabídce nezveřejňuje.

ČTK

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!