Cheeseburger podle nových cen řetězce McDonald´s stojí 29 korun. Jeho cena se tak zvýšila o 16 procent z původních 25 korun. Fastfoodová síť zdůvodňuje zdražení několik svých výrobků růstem ceny práce i surovin. Informaci ve svém článku zveřejnil server Aktuálně.cz.
„Navyšovaly se vstupní náklady, jako jsou mzdy našich zaměstnanců i dodavatelské ceny,“ vysvětluje mluvčí společnosti McDonald´s Zuzana Svobodová. Celková nezaměstnanost v České republice se pohybuje kolem čtyř procent a patří k nejnižším v Evropské unii. Podniky tím pádem mají problémy při shánění nových zaměstnanců. Potíže jim také dělá udržet si stávající pracovníky.
„Cheeseburger je jedním z nejlevnějších produktů v McDonald´s. Věříme, že mírné navýšení ceny nebudou naši zákazníci vnímat nijak drasticky. V rámci trhu rychlého občerstvení jde stále o příznivou nabídku,“ popisuje Svobodová. Zároveň dodává, že před 25 lety byla první cena cheeseburgeru 21 korun. Od té doby se tedy cena cheeseburgeru zvedla o osm korun.