2. listopadu 2017 6:00 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Mileniálové mění význam slova ‚luxusní‘. Táhnou trika a gumové pantofle

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 1Diskuse
Sandály Gucci | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Sandály Gucci | foto: Gucci

PRAHA Výrobky s visačkou „luxus“ už nejsou jen doménou starších zámožných dam. Stále větší roli v něm hrají mladí zákazníci, kteří zcela mění význam pojmu luxusní. Trhem s už nehýbou jen drahé vozy, archivní vína či šperky nedozírné hodnoty, ale i obyčejné výrobky z řady takzvané pouliční módy.

Americká agentura Bain & Company vytvořila ve spolupráci s asociací Altagamma sdružující italské producenty luxusního zboží studii, ze které vyplývá, že se pouliční móda podílela pěti procenty na globálních prodejích luxusního zboží, kterého se letos prodalo za 263 miliard eur (6,7 bilionu korun). 

S dalším pětiprocentním nárůstem prodejů se počítá do roku 2020. „Zákazníci jsou mladší, což je dobré pro středně a dlouhodobé období tohoto průmyslu. Mladší generace byla dříve trochu odtržená od luxusních značek,“ řekla Federica Levato, jednatelka Bain & Company. 

Značky nyní pochopily, že mladí lidé neholdují blýskavým kabelkám a perfektně padnoucím oblekům, ale dávají přednost pohodlí. Podlehli tak například strohé grafice značky Off-White a mikinám Vetements gruzínského rodáka Demna Gvasalia. 

Britský výrobce konzervativních béžových pršiplášťů Burberry letos odhodil svou uniformitu a nechal ruského návrháře Gošu Rubčinskijho doplnit kabát pro gentlemany o šortky a tepláky.
Francouzský módní dům Louis Vuitton, který je výrobcem slavných kožených kabelek rozvířil debatu o propojení luxusu a sportovní módy, když s původně skate značkou Supreme vytvořil červenobílé ledvinky a kolekci neformálního oblečení.

Francouzský módní dům Louis Vuitton, který je výrobcem slavných kožených kabelek, rozvířil debatu o propojení luxusu a sportovní módy, když s původně skate značkou Supreme vytvořil červenobílé ledvinky.

Britský výrobce konzervativních béžových pršiplášťů Burberry letos odhodil svou uniformitu a nechal ruského návrháře Gošu Rubčinskijho doplnit kabát pro gentlemany o šortky a tepláky.

„Velmi rychle roste trh s luxusními tričky, který představuje 2,5 milionu eur. Půlmiliardový trh nyní představují gumové pantofle, což je v tomto segmentu velmi neobvyklé,“ doplnila Levato. 

Podle ní je dnes pouliční móda globálním trendem, za který může uvolněnější atmosféra v pracovním odívání. To je dnes mnohem shovívavější k pohodlí než před deseti či patnácti lety.

Módní domy si tak kvůli novým zákazníkům v posledních sezónách aktivně předcházely miléniály (generace narození mezi lety 1986 a 1995) i Generaci Z (lidé narození ve druhé polovině 90. let).

Hvězdy sociálních sítí a další celebrity zvaly do předních řad svých přehlídek. A kromě vyzdvihování samotných výrobků se zaměřily i na výstavbu obchodů, jejichž interiér je jiný podle lokality, kde se nachází.

  • 1Diskuse




Advantage Consulting, s.r.o.
PRŮMYSLOVÝ INŽENÝR – JUNIOR

Advantage Consulting, s.r.o.
Královéhradecký kraj
nabízený plat: 28 000 - 30 000 Kč