Pondělí 9. prosince 2019svátek má Vratislav 7 °C dešťové přeháňky Předplatné LN
2. listopadu 2017 6:00 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Mileniálové mění význam slova ‚luxusní‘. Táhnou trika a gumové pantofle

Sandály Gucci | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Sandály Gucci | foto: Gucci

PRAHA Výrobky s visačkou „luxus“ už nejsou jen doménou starších zámožných dam. Stále větší roli v něm hrají mladí zákazníci, kteří zcela mění význam pojmu luxusní. Trhem s už nehýbou jen drahé vozy, archivní vína či šperky nedozírné hodnoty, ale i obyčejné výrobky z řady takzvané pouliční módy.

Americká agentura Bain & Company vytvořila ve spolupráci s asociací Altagamma sdružující italské producenty luxusního zboží studii, ze které vyplývá, že se pouliční móda podílela pěti procenty na globálních prodejích luxusního zboží, kterého se letos prodalo za 263 miliard eur (6,7 bilionu korun). 

S dalším pětiprocentním nárůstem prodejů se počítá do roku 2020. „Zákazníci jsou mladší, což je dobré pro středně a dlouhodobé období tohoto průmyslu. Mladší generace byla dříve trochu odtržená od luxusních značek,“ řekla Federica Levato, jednatelka Bain & Company. 

Značky nyní pochopily, že mladí lidé neholdují blýskavým kabelkám a perfektně padnoucím oblekům, ale dávají přednost pohodlí. Podlehli tak například strohé grafice značky Off-White a mikinám Vetements gruzínského rodáka Demna Gvasalia. 

Britský výrobce konzervativních béžových pršiplášťů Burberry letos odhodil svou...
Francouzský módní dům Louis Vuitton, který je výrobcem slavných kožených...

Francouzský módní dům Louis Vuitton, který je výrobcem slavných kožených kabelek, rozvířil debatu o propojení luxusu a sportovní módy, když s původně skate značkou Supreme vytvořil červenobílé ledvinky.

Britský výrobce konzervativních béžových pršiplášťů Burberry letos odhodil svou uniformitu a nechal ruského návrháře Gošu Rubčinskijho doplnit kabát pro gentlemany o šortky a tepláky.

„Velmi rychle roste trh s luxusními tričky, který představuje 2,5 milionu eur. Půlmiliardový trh nyní představují gumové pantofle, což je v tomto segmentu velmi neobvyklé,“ doplnila Levato. 

Podle ní je dnes pouliční móda globálním trendem, za který může uvolněnější atmosféra v pracovním odívání. To je dnes mnohem shovívavější k pohodlí než před deseti či patnácti lety.

Módní domy si tak kvůli novým zákazníkům v posledních sezónách aktivně předcházely miléniály (generace narození mezi lety 1986 a 1995) i Generaci Z (lidé narození ve druhé polovině 90. let).

Hvězdy sociálních sítí a další celebrity zvaly do předních řad svých přehlídek. A kromě vyzdvihování samotných výrobků se zaměřily i na výstavbu obchodů, jejichž interiér je jiný podle lokality, kde se nachází.

Premium

Sprcha pro osm lidí: jak to vypadalo na Epsteinově ranči na dělání dětí

Ranč Zorro pedofilního milionáře Jeffreyho Epsteina v poušti v Novém Mexiku,... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Kdyby zdi mohly mluvit. Přinášíme exkluzivně snímky přepychového ranče, kam americký finančník Jeffrey Epstein svážel...

Premium

Až patnáct procent mladých žen trápí záhadná nemoc. Lékaři si s ní nevědí rady

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Syndrom PCOS výrazně komplikuje početí. Problémy s ním trápí stále více Čechů. Některé rodiny pořízení potomka příliš...

Premium

Je sexting nevinná hra nebo nevěra? Pánové jsou tolerantnější než dámy

Sexting | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Generace našich rodičů tohle řešit nemusela. Měli poměrně jasno a věděli, co je a není zahýbání. Moderní technologie...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!