9. července 2016 17:00 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Míst pro akvaparky už v Česku moc není. Výjimkou jsou Budějovice, míní manažer

Dívky na jedné z atrakcí v akvaparku v Pasohlávkách | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Dívky na jedné z atrakcí v akvaparku v Pasohlávkách | foto: Jiří Salik Sláma-MAFRA

PRAHA Potenciálních míst pro akvaparky je v Česku už jen několik. Třeba v Českých Budějovicích. Tvrdí to Radek Steinhaizl ze společnosti Relaxsolution, který se v oblasti investiční výstavby a provozu relaxačních zařízení pohybuje více než patnáct let. Do loňského roku řídil Aquapalace Praha.

LN: Chystá se v současnosti na našem území stavba nějakého akvaparku?
Nevím o žádném aktuálně připravovaném větším projektu kategorie akvaparku. Nyní probíhá například příprava projektové dokumentace pro výstavbu nového plaveckého bazénu v Písku a několik projektů rekonstrukce bazénů třicet čtyřicet let starých, kde dochází mimo technickou obnovu zařízení i k doplňování nových atrakcí a služeb do původních plaveckých bazénů.

LN: Je tu ještě vůbec prostor pro větší vodní zábavní centra?
Ano, i když potenciálních míst pro akvaparky je jen několik. Třeba v Českých Budějovicích, kde toto krajské město dosud pro občany nenabízí žádný obdobný druh vodní zábavy a relaxace.

U koupališť se bude jednat především o rekonstrukce a zatraktivňování stávajících zařízení, jelikož jsou poměrně ve velkém množství rozmístěna u sídelních útvarů. Výjimkou mohou být velká města jako například Praha, kde je především v letním období vodních ploch pro koupání nedostatek.

Radek Steinhaizl ze společnosti Relaxsolution.

LN: Jsou Češi ochotní za tuzemské akvaparky utrácet, nebo vyrazí raději do ciziny?
Ochotni určitě jsou. Například Aquapalace Praha je třetím nejnavštěvovanějším turistickým cílem v České republice, Aqualand Moravia je oblíbenou destinací na jižní Moravě, kam přijíždí mnoho návštěvníků i ze Slovenska a Rakouska. Návštěva akvaparku je v době prázdnin výletem za zábavou a návštěvníci řeší především nabídku atrakcí s menším akcentem na cenu vstupného.

V cizině se najdou určitě zajímavé projekty, ale zde je otázka dopravní dostupnosti, a proto jsou zákazníky z Česka navštěvovány především v rámci dovolenkových destinací.

LN: Lze říct, zda jsou oblíbenější akvaparky, nebo koupaliště?
Akvapark je pro jednu či několik málo návštěv pro zákazníka za léto. Koupaliště je v případě hezkého počasí pro takřka každodenní návštěvu. Je to dáno cenou vstupného, ale především tím, že koupaliště jsou obvykle v okolí bydliště zákazníků.

LN: Co rozhoduje o úspěšnosti?
Lokalita, nabídka atrakcí, kvalita služeb, možnost zaujmout více zákaznických kategorií. V letní sezoně je to pak i dáno faktorem, který člověk neovlivní, a to je počasí. Pokud je hezky, jsou všechny kategorie vodních zařízení plné a mají úspěšnou sezonu.

LN: Jsou akvaparky a koupaliště ziskové?
Soukromá zařízení musí být orientována na zisk, zatímco u podporovaných zařízení – například z rozpočtů měst – je mnohdy upřednostňována veřejná služba před ekonomikou zařízení. Pro výsledek letní sezony je ovšem rozhodující vliv počasí.

Eva Fryšarová

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!