12. března 2013 11:26 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Módní řetězce míří do maloměst, Bushman do ciziny. Objeví se Mohito

Obchod s textilem (ilustrační foto) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Obchod s textilem (ilustrační foto) | foto: Shutterstock

PRAHA Oděvní a obuvní řetězce letos plánují v Česku otevřít desítky nových prodejen. Část obchodníků se při expanzi zaměří i na menší města. Například tuzemský Bushman ale plánuje expandovat do zahraničí.

Šest nových obchodů letos v ČR spustí řetězec s oblečením H&M. "Střední Evropa je pro nás mimořádně zajímavý trh. Značka zde dynamicky roste a máme pocit, že je zde stále velký prostor pro náš vývoj, a proto budeme v naší expanzi pokračovat," uvedla Kateřina Papežová z H&M.

Na řadu by podle ní měla přijít i menší města. Na konci roku chce mít společnost v Česku 37 obchodů.

Textil z tržnice

Tržnice

Nejvyšší počet zákazníků mají podle studie řetězce Baťa, Deichman, Tesco a C&A. Ze širokosortimentních řetězců vede C&A, Takko, New Yorker a H&M.

Fenoménem českého trhu zůstávají nákupy oděvů a obuvi v tržnicích, stáncích a prodejnách provozovanými asijskými obchodníky. Občas v nich nakupuje 71 procent lidí.

Prodejce pánských oděvů Blažek plánuje letos otevřít jednu novou prodejnu v pražském Centru Černý Most, další expanzi již firma neplánuje. "Naším současným cílem je nyní stabilizace maloobchodní cíle a rozšíření sortimentu v některých prodejnách, dále rozšíření a zlepšování služeb," uvedla marketingová manažerka Lenka Štěpánková.

V expanzi letos pokračují prodejny s textilem KiK. Firma otevře 15 nových prodejen. "Vidíme potenciál v další expanzi v oblastech či městech, kde ještě nejsme buď vůbec nebo slabě zastoupeni. Taková místa ještě existují," uvedl jednatel společnosti Jan Lansberg.

Také C&A Moda letos plánuje otevření nových poboček, zaměří se také na přestavby těch stávajících na nový koncept. Na konci března řetězec otevře nový obchod v pražském Centru Černý Most, kde se přesune na novou plochu. V tomto centru se na konci března představí veřejnosti také nový obchod s módou Mohito.

Sto maloobchodních prodejen chce mít v tuzemsku řetězec s obuví a doplňky CCC, nyní jich provozuje 61. "V horizontu tří let se chceme stát jedničkou na českém trhu s obuví a módními doplňky a předstihnout tak dva dosavadní největší hráče," uvedl jednatel společnosti CCC Czech Roman Puchala. V letošním roce chce firma dosáhnout tržeb jedné miliardy korun.

ČTĚTE TAKÉ:

Rozšíří se i síť obchodů s obuví Deichmann. "V lednu jsme již otevřeli novou prodejnu v NC Budějovická v Praze a plánujeme i další otevření např. v Centru Černý Most v Praze," uvedla mediální zástupkyně společnosti Adéla Vosádková. Firma má celkově 95 prodejen.

Domácí Bushman míří za hranice

Česká společnost Bushman se v expanzi soustředí na zahraniční trhy. "Zahraniční expanze se jeví jako úspěšný krok správným směrem. Na podzim plánujeme vstup na polský trh, na začátek je zde plánováno otevření dvou kamenných prodejen. Zároveň se připravuje otevření první značkové prodejny v Rusku. Snažíme se expandovat i do Skandinávie, kde v současné době jednáme o distribuci," uvedla Kateřina Svozilová ze společnosti Bushman.

Počet prodejen oděvních řetězců v Česku (březen 2012)
KiK167Tally Weijl21
Takko Fashion100Gant20
Time Out60Reserved20
Orsay49Marks & Spencer19
New Yorker46Promod19
Triumph43Uncle Sam18
C&A39Wrangler18
Kenvelo37Calzedonia17
Exe Jeans36Euro Lidovka16
H & M31Steilmann16
Camaieu28United Colors of Benetton16
Pietro Filipi27Wrangler & Lee Store15
Blažek26Luggi11
Bushman24OP Prostějov10
Terranova23zdroj:GfK

Češi chtějí slevy

Nákupní chování Čechů změnila v poslední době recese. Podle studie Fashion 2012 společnosti Incoma GfK téměř 80 procent českých zákazníků v souvislostí s krizí nakupuje jinak než dříve.

Hlavně ženy, rodiny s dětmi a starší osoby podstatně víc vyhledávají slevy a nejrůznějších slevové akce.

Lidovky.cz, ČTK

České ženy jsou na rodičovské nejdéle, návrat do práce mají nejtěžší
České ženy jsou na rodičovské nejdéle, návrat do práce mají nejtěžší

V Česku máme jednu z nejdelších rodičovských vůbec. Matky dvou dětí stráví doma průměrně 6–8 let, přestože by se mnohdy chtěly vrátit do práce dříve. Jaké jsou u nás rozdíly v rodičovské oproti ostatním evropským zemím?