Informace o tom, že ve skladech H&M leží neprodané oblečení, se začaly objevovat v loňském roce, kdy společnost zaznamenala čtvrtletní pokles tržeb. Tento pokles byl prvním zhoršením tržeb za dvě desetiletí firmy.
Tržby se za tři měsíce do konce února snížily o 1,5 procenta na 54,4 miliardy švédských korun, tržby z prodeje přes internet však vzrostly o zhruba 20 procent. Zásoby společnosti se v prvním čtvrtletí kvůli slabšímu prodeji zvýšily o sedm procent. Slevy by měly pokračovat i ve druhém čtvrtletí, uvedl The New York Times.
Generální ředitel Karl-Johan Persson v prohlášení uvedl, že začátek roku byl obtížný a letošní rok bude rokem přechodu, protože firma se připravuje na využití příležitostí, které přináší rychlá digitalizace.
Roste obliba módních e-shopů
Značky jako ASOS, Inditex a Zara zažívaly na začátku 90. let žně a využívaly schopnost rychle reagovat na módní trendy a přinášet levné oblečení a doplňky. Nyní je však jiná doba a s příchodem digitální éry si lidé začali kupovat oblečení častěji přes internet. Roste počet zákazníků, kteří si oblečení objednají přes svůj smartphone a dávají přednost kvalitě.
Řetězec H&M oblékl černošského chlapce do mikiny s nápisem ‚opice‘. Protestují i celebrity |
V letošním roce firma plánuje otevřít 220 nových obchodů, většinou značky H&M. Nově se chystá vstoupit do Uruguaye a na Ukrajinu a spustit internetový prodej na dalších čtyřech trzích, včetně Indie. Po zveřejnění neuspokojivých výsledků ale firma uvedla, že expanzi zpomalí.
H&M je druhým největším prodejcem oděvů na světě za španělskou firmou Inditex, majitelem obchodů Zara. Společnost vznikla v roce 1947 a nyní má v 69 zemích světa 4700 obchodů. V Česku měla společnost na konci února 50 obchodů. Specializuje se na nabídku nejnovějších módních trendů za nízkou cenu. Kromě značky stejného jména vlastní i značky COS, Monki, Weekday, Cheap Monday či & Other Stories.