Druhé kolo vyplácení prémie má ale přísnější pravidla než to první. Slevu 2000 euro lze získat jen na auta, které sám prodejce zlevní o 1000 euro. Přednost mají podle vyhlášky ministerstva hospodářství ti, kteří si ode dneška nechají sešrotovat auto starší deseti let a nakoupí nové do ceny 25 tisíc euro (asi 675 000 korun). Z minulého kola zůstalo omezení, že majitel musí vlastnit sešrotované auto nejméně od 31. prosince minulého roku.
Slováci šílí ....
Vzhledem k tomu, že již v prvním kole zachvátila Slováky nákupní horečka, vrakoviště ode dneška čekají další nápor. Aby ho alespoň částečně zmírnili, někteří již od minulého týdne se zájemci o sešrotování auta musí zapisovat do pořadníků. Takový postup ale může přinést více škody než užitku. "Stačí, že jeden nebo dva lidé z pořadníku nepřijdou a vypukne zmatek," vysvětlil deníku Sme jednatel vrakoviště Pop - Car Servis Peter Popivčák.
Pořadníky nezavádí ani vrakoviště Auto - AZ, přestože se před jeho zavřenou pobočkou začali shromažďovat lidé již včera odpoledne. "Už tu stojí asi třicet aut, asi tu budou i nocovat," popisoval situaci včera ve čtyři odpoledne jednatel firmy Lubomír Farenzena.
...prodejci váhají
Přestože šrotovné přineslo až pětinásobný nárůst prodeje některých modelů, prodejci už začínají mluvit o ztrátách. "V případě, že bychom poskytli slevu 1000 euro, dostali bychom se pod nákupní cenu vozidla, tedy do ztráty," řekla Sme majitelka jednoho z autosalonů, který nabízí značky Škoda, Kia, Volkswagen, Fiat a Alfa Romeo.
Podobně to vidí ale i obchodní ředitel značky Kia Roman Portášik: "Nepovažuji za úplně šťastnou situaci, kdy si vláda vytváří politické body na úkor našeho zisku." Některé značky jsou proto ochotné jít do druhého kola jen po změně podmínek. O tom, jestli na nová pravidla přistoupí, se ještě nerozhodli například značky Opel a Chevrolet, ostatní buádou slevy poskytovat jen na předem určené modely.