23. února 2012 10:52 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Třetina Čechů nakupuje podle reklam. A co vy?

Nákup potravin - ilustrační foto. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Nákup potravin - ilustrační foto. | foto: ČTK

PRAHA Nejdůvěryhodněji na lidi působí reklama v obchodech, nejméně lidé věří uváděným vlastnostem zboží a jeho kvalitě. Vyplývá to z letošního výzkumu Češi a reklama, kterého se zúčastnilo 1006 lidí starších 15 let a jehož výsledky ve čtvrtek zveřejnila společnost Factum Invenio.

"Za nejpravdivější považují lidé reklamy na zboží. Nejméně pravdivé jsou podle zákazníků reklamy na finanční služby a volně prodejné léky nebo potravinové doplňky," stojí v tiskové zprávě společnosti Factum Invenio.

ČTĚTE TAKÉ:

Nejvíce lidí (51 procent) věří reklamě při ochutnávkách a prezentaci zboží přímo v prodejnách. Reklamě v televizi věří 42 procent dotazovaných, zhruba stejný počet lidí věří reklamě v novinách a časopisech. Rozhlasové reklamě věří 39 procent lidí a na internetu 35 procent respondentů.

Anketa

Co vás ovlivní při nákupu?

Jen vlastní zkušenost s výrobkem. 43
Doporučení přátel a známých. 16
Ochutnávky a prezentace zboží na prodejně. 2
Reklama v médiích. 5

Obliba reklamy přímo v místě prodeje je podle průzkumu dána tím, že pro spotřebitele je velmi důležitá osobní zkušenost. Zákazníci si tak mohou kvalitu, cenu a chuť nebo vlastnosti zboží ověřit přímo.

Zcela reklamě věří v průměru šest procent populace, naopak obsahům reklamních sdělení zcela nedůvěřuje 17 procent osob. Více reklamám věří ženy a mladí lidé do 29 let, stejně jako lidé s vyšším příjmem.

Lidovky.cz, ČTK

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!