Pátek 3. července 2020svátek má Radomír 22 °C oblačno Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Nejcennější je Louis Vuitton, Nokia dál padá

Louis Vuitton. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Louis Vuitton. | foto: Reprofoto

PRAHA/VÍDEŇ Nejcennější evropskou značkou letos zůstala LVMH francouzského výrobce a prodejce luxusního zboží Moët Hennessy Louis Vuitton. Má hodnotu 31,7 miliardy eur (zhruba 786 miliard Kč).

Vyplývá ze studie Evropského institutu pro výzkum značek ve Vídni. Druhá je v Evropě svou hodnotou značka britského telekomunikačního operátora Vodafone a třetí značka největšího světového pivovaru InBev z Belgie. Z první desítky naproti tomu vypadl finský výrobce mobilů Nokia.

INFOGRAFIKA

Hodnota deseti nejcennějších evropských značek se proti loňsku zvýšila o 11,6 procenta na více než 232 miliard eur. Nejvýrazněji stoupla švýcarskému potravinářskému a nápojovému gigantu Nestlé o 29,9 procenta na 25,4 miliardy eur.

Následuje německá chemická společnost BASF s růstem hodnoty značky o 17,6 procenta a německá automobilka Daimler, jejíž značka si proti loňsku polepšila o 15,4 procenta.

Luxusní značky rostly nejvíc

Nejvýrazněji podle letošní studie v Evropě stoupla hodnota značek průmyslu luxusního zboží, její zvýšení o 17,6 procenta bylo skoro dvojnásobné proti průměrnému růstu 8,9 procenta.

Nadprůměrně, o 14,6 procenta, vzrostla hodnota značek finančních služeb, u spotřebního zboží stoupla o 10,2 procenta. Maloobchod podle studie vykázal růst hodnoty značek o 6,4 procenta a telekomunikace o 5,4 procenta.

ČTĚTE TAKÉ:

"Evropa je ´kontinentem spotřebního zboží´, Severní Amerika je silná v IT a technologiích a Apple je s hodnotou 69,7 miliardy eur nejcennější značkou světa. Asie je silná ve finančních službách," uvedl ředitel vídeňského institutu Gerhard Hrebicek.

Evropa má podle něj dvakrát tolik značek co Severní Amerika, ale americké značky mají zase dvakrát větší hodnotu než ty evropské. Značkové firmy ve Finsku, Švýcarsku, Lucembursku, Švédsku, Dánsku a Rakousku mají největší vliv na místní ekonomiky z hlediska poměru hodnoty značky k hrubému domácímu produktu, ukázala také studie.

Institut zkoumal více než 3000 značkových firem ve 24 zemích a 16 průmyslových odvětvích a jejich hodnota byla porovnána se značkami v Americe a Asii.

,

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pizingerová: Mé těhotenství je jako příbalový leták, mám všechny symptomy

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Začátkem roku Vendula Pizingerová oslavila osmačtyřicítku a také zjistila, že čeká dítě. Těhotenství oznámila na...

Neurolog: Alzheimera a parkinsona může ovlivnit strava. Opatrně s mléčnými výrobky

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Jako jeden z mála na světě dokáže vyčíst z ultrazvukových snímků riziko Parkinsonovy, Alzheimerovy a dalších chorob....

KOMENTÁŘ: Rusko má problém. Vidíme do vaší ambasády, dala najevo BIS

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Vypovězením diplomatů-špionů Andreje Končakova a Igora Rybakova formálně skončila ricinová aféra ruské ambasády. Ať si...