Ještě v tomto týdnu pošta osloví největší české internetové obchody, jako jsou například Mall.cz, Kasa.cz či Alza.cz, a nabídne jim partnerství na tomto projektu. Vyplývá to ze zadávací dokumentace, kterou mají Lidové noviny k dispozici.
Záměr potvrdila i šéfka pošty Marcela Hrdá. "Listovní zásilky mizí, na balíkovém trhu je velká konkurence a je jednoznačné, že internetové obchody budou v budoucnu trh balíkových zásilek ovlivňovat zásadně, protože mají největší růstový potenciál," uvedla Hrdá.
Firmy, které si pošta vybere jako partnera, budou hlavním dodavatelem zboží do Poštovního supermarketu. Pošta se pomocí desítek tisíc katalogů roznášených listonoši po celé zemi, třemi tisícovkami poboček, na kterých bude možné zboží objednat, a prostřednictvím vlastního e-shopu stane distributorem tohoto zboží.
Nabídka výhodných cen televizí, fénů či počítačů se podle jejího plánu díky katalogům dostane i do menších měst a obcí, kde nakupování přes internet není tak běžné jako ve velkých městech.
Hrdá: Poštovní byznys už nestačíSe svojí sítí poboček má pošta šanci v novém projektu uspět, tvrdí šéfka České pošty Marcela Hrdá. * LN Proč jste se rozhodli vstoupit na trh zásilkového prodeje? * LN Předpokládám, že je to také kvůli ztrátám v balíkové přepravě. Můžete vyčíslit, o jakou část trhu pošta v posledních dvou třech letech přišla? * LN Co by nový byznys měl poště přinést, jaký dopad do hospodaření může spuštění internetového obchodu mít? * LN Očekáváte, že hlavní zájem bude o elektronickou verzi e-shopu, či se zaměříte především na svou širokou distribuční síť a klíčovými prodejci budou tisíce pošťáků s katalogy? * LN Kolik položek by měl zásilkový obchod nabízet? * LN Hledáte jednoho partnera, nebo hodláte spolupracovat s více firmami? |
Více informací si přečtěte v úterním vydání deníku