16. května 2011 15:54 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Nokia hodila přes palubu svou značku Ovi

Ilustrační foto | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Ilustrační foto | foto: NokiaReprofoto

PAŘÍŽ Nový management finské Nokie přestane prosazovat značku Ovi a bude napříč celou nabídkou dávat přednost firemnímu názvu.

Uvedl to dnes podnik s nejvyšším počtem prodaných mobilů ve světě. Hodnota značky Nokia přitom za poslední rok klesla.

Nokia spustila značku Ovi v srpnu 2007 pro služby včetně nabídky map a hudebních nahrávek. Představila Ovi okázalým ceremoniálem v centru Londýna v době, kdy trhu mobilních komunikací vévodila s podílem 40 procent prodávaných mobilů ve světě.

Čtěte také:


"Tímto krokem se rozpadá značka Ovi, kterou Nokia určila službám a která byla základním kamenem strategie bývalého managementu," reagoval analytik Ben Wood z britské poradenské agentury CCS Insight. Ovi byla klíčovým prvkem strategie služeb, když byl v čele podniku generální ředitel Olli-Pekka Kallasvuo.

Během posledního roku Nokia zeštíhlila Ovi o několik služeb a zaměřila se především na nabídky spojené s lokalitou uživatele. S reorganizací Ovi začala Nokia loni v červenci.

Marketingový ředitel Nokie Jerri deVard dodal, že firmu k jejímu rozhodnutí s Ovi vedla skutečnost, že je Nokia celosvětově proslulá značka. Její hodnota ale podle specializované agentury Millward Brown za poslední rok klesla o 28 procent na 10,7 miliardy dolarů (přes 180 miliard korun), napsala agentura Reuters.

ČTK, Lidovky.cz

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!