28. září 2009 15:05, aktualizováno  15:50 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Nokia rozšiřuje svoje portfolio. Koupila sociální síť Dopplr

Nokia logo | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Nokia logo | foto: Reprofoto

HELSINKY Finská Nokia koupila sociální síť Dopplr pro turisty a cestovatele, aby tím doplnila nabídku svých internetových služeb. Podnik dnes uvedl, že bude službu provozovat odděleně od své současné nabídky.

Světově největší výrobce mobilů tak provedl další akvizici v internetových službách. Nokia nyní intenzivně rozšiřuje své portfolio obsahu do mobilních telefonů, protože trh se samotnými mobily se nasycuje.

Nokia koupila Dopplr od soukromých akcionářů. Službu přitom spoluzakládal a vedl Marko Ahtisaari, který kdysi pro Nokii pracoval. Je synem bývalého finského prezidenta Marttiho Ahtisaariho, držitele Nobelovy ceny za mír.

Média uváděla, že cena za Dopplr by mohla dosáhnout deseti až 15 milionů eur (asi 378 milionů Kč). Tisková mluvčí Nokie ale namítla, že skutečná cena byla jen zlomkem tohoto odhadu, napsala agentura Reuters.

Sociální síť Dopplr.com

Dopplr.com

Sociální síť dopplr.com je služba umožňující vytváření itinerářů cestovních plánů uživatelů, vyhledávání podobných cest nebo organizaci setkání navzájem se protínajících výprav.

Nabízí ale také dodatečné služby, jako například spočítání tzv. uhlíkové stopy, což je objem oxidu uhličitého a dalších skleníkových plynů vyprodukovaných činností uživatelů při svých cestách.

Název je odvozen od Christiana Dopplera, který poprvé popsal tzv. Dopplerův jev.

ČTK, Lidovky.cz