4. září 2012 17:30 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

O rozpékané pečivo je i po označení stejný zájem, tvrdí řetězce

Čerstvě dopečno neznamená, že je pečivo čerstvé.  | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Čerstvě dopečno neznamená, že je pečivo čerstvé. | foto: ČTK

PRAHA Prodej čerstvého pečiva se po začátku platnosti nové vyhlášky o označení rozpékaných výrobků v obchodech nezvýšil. Řekl to prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu Zdeněk Juračka.

Poměr prodeje obou druhů pečiva se v posledním měsíci podle průzkumu Svazu mezi obchodníky nezměnil.

Čechy zajímá víc cena než složení a původ výrobku

"Já jsem předpokládal, že to masírování v médiích zákazníky přitáhne k čerstvému pečivu, nestalo se tak. Prodává se obojího zhruba stejně," uvedl Juračka. Český zákazník se podle viceprezidenta SOCR Martina Ditmara mnohem víc zajímá o cenu než o složení a původ výrobku a to platí i pro pečivo.

K TÉMATU:

V supermarketech Billa se prodej pečiva v souvislosti s novou vyhláškou nijak zásadně nezměnil. "Podíl dopékaného a rozmraženého pečiva se pohybuje okolo 35 procent," uvedla mediální zástupkyně společnosti Gabriela Bechynská. Také v obchodech Globus a Lidl preference zákazníků mezi čerstvým a rozpékaným pečivem v srpnu zůstaly stejné. Podíly rozpékaného pečiva obchodníci ale neuvedli.

Rozpékané pečivo tvoří třetinu nabídky

Pekařské výrobky, které jsou v obchodech dopékány ze zmrazených polotovarů nebo prodávány po předchozím rozpečení hotového výrobku, musí být od 1. srpna v obchodech označeny. Tuto povinnost dala obchodníkům nová vyhláška ministerstva zemědělství.

Rozpékané pečivo podle odborníků rychleji tvrdne, a proto se do něj někdy přidávají emulgátory a stabilizátory. V současnosti tvoří asi třetinu celkové nabídky obchodů. V západní Evropě ale tvoří prodeje rozpékaného pečiva až polovinu trhu s pekařskými výrobky.

Lidovky.cz, ČTK

Partner nechce být u porodu, mám ho přemlouvat?
Partner nechce být u porodu, mám ho přemlouvat?

Ahoj, prosím poraďte mi, jak se s tím srovnat.