Úterý 4. srpna 2020svátek má Dominik 17 °C občasný déšť Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

O2 vyhlašuje válku internetové reklamě. Je to komerční šance, tvrdí

Sídlo společnosti O2. Ilustrační foto. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Sídlo společnosti O2. Ilustrační foto. | foto: PASSERINVEST

PRAHA Operátor O2 připustil poměrně revoluční krok. Přiznal zájem o blokování internetové reklamy. Jeho konkurenti nyní pozorně sledují, jak tento experiment dopadne.

Když generální ředitel O2 Tomáš Budník na Twitteru oznámil, že česká telekomunikační jednička koketuje s blokováním online reklamy, potvrdil to, co říkal při svém nástupu do funkce. A sice, že chce z firmy učinit inovativního operátora.

Reklamy na internetu uživatele obtěžují, jsou ovšem daní za to, že je řada věcí v online světě zdarma. Internet tedy na reklamním byznysu stojí.

S tím, jak se lidé stále více přesouvají od počítačů k mobilním zařízením, se tak logicky přesouvá i pozornost marketingových pracovníků. Letos budou investice do mobilní reklamy činit celosvětově 69 miliard dolarů, v přepočtu 1,7 bilionu korun.

O zanedbatelný byznys nejde ani v českých podmínkách. V posledních čtyřech letech vzrostl trh mobilní reklamy zhruba čtyřnásobně na 153 milionů korun. To je tempo, o kterém si ostatní typy online reklamy mohou nechat zdát.

Napomáhá tomu i skutečnost, že na mobilních zařízeních nejsou běžné blokátory reklamy. Internetový provoz zde navíc většinou probíhá skrz aplikace, na což jsou blokátory obvykle krátké. Řešení je v blokování reklamy už u operátora, které zmínil Budník.

O2 tak jako první následuje trend, který už zkouší operátoři ve světě. Hlavní motivací přitom není šetření zákazníkova datového limitu, který reklama „požírá“, ale komerční příležitost.

Více k tématu najdete v pátečních Lidových novinách.

Na podzim může přijít katastrofa, varuje bývalý viceguvernér centrální banky

Pro Čechy je nebe nízko, píše ve své knize Mojmír Hampl. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Patří mezi nejtalentovanější a nejznámější ekonomy v Česku. V pouhých 32 letech se stal viceguvernérem České národní...

Velké srovnání cen zubařských zákroků. V regionech se liší i o tisíce

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Stomatologie je už léta oborem, v němž pacienti musí hodně platit. Pomalu se to ale mění. Akutní péče je díky větší...

Radit lidem, aby během pandemie seděli doma, byla chyba, říká Pavel Pafko

Přední chirurg a brzy osmdesátník Pavel Pafko má za sebou tři etapy... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Zdůrazňuje, že není žádný king, ani se nepovažuje za mimořádně talentovaného. Pavel Pafko prý jen pracoval víc než...