16. října 2015 15:30 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

‚Pécéčka‘ jdou kupředu, hlásí výrobci. Spojili se kvůli špatným prodejům

U počítače (Ilustrační foto) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy U počítače (Ilustrační foto) | foto: Shutterstock

WASHINGTON Konkurenční výrobci osobních počítačů Hewlett-Packard, Dell a Lenovo a softwarové firmy Microsoft a Intel se rozhodli spojit síly v rámci reklamní kampaně, která má podpořit slábnoucí prodej PC.

Cílem strategie je zdůraznit, jak moc se osobní počítače od nástupu chytrých telefonů a počítačových tabletů zlepšily.Na kampaň upozornila agentura AP.

„Co umí počítač?“ hlásá slogan akce za 70 milionů dolarů, kterou se největší hráči v odvětví snaží zastavit skomírající prodej osobních počítačů. Jeho pokles trvá už tři a půl roku v řadě.

Reklamy se budou v televizi a na internetu objevovat od 19. října. Kampaň potrvá ještě celý listopad, aby nalákala zákazníky nakupující na vánoční svátky. Náklady na reklamu, která nepropaguje žádné konkrétní značky, si firmy rozdělí mezi sebou.

Podle webu venturebeat.com kampaň poběží v USA a v Číně.

ČTK

Najdete na Lidovky.cz