18. června 2018 14:10 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Plzeňský Prazdroj bude vařit o třetinu více piva, za rok tak vyprodukuje 3,5 milionu hektolitrů

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Plzeňský biskup Tomáš Holub (vlevo) žehná novým varnám v přítomnosti vrchního... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Plzeňský biskup Tomáš Holub (vlevo) žehná novým varnám v přítomnosti vrchního... | foto: Martin Polívka, MAFRA

PLZEŇ Plzeňský Prazdroj zvyšuje téměř o třetinu kapacitu výroby prémiového piva Pilsner Urquell. Uspokojí vyšší poptávku v Česku i po světě, zejména v Asii. Nová technologie přišla na 280 milionů korun, z toho zhruba 160 milionů šlo do rozšíření varny. Pivovar zvýšil výrobu na více než 88.000 hektolitrů ležáku týdně a na 3,5 milionu hektolitrů ročně. Řekl to manažer plzeňského závodu Plzeňského Prazdroje Stanislav Hamara.

Podle generálního ředitele Prazdroje Granta Liversage reaguje pivovar na rostoucí poptávku po pivu Pilsner Urquell. Jen loni vzrostly jeho prodeje v Česku o více než sedm procent, v zahraničí ho lidé poprvé vypili více než milion hektolitrů. Nová investice umožní zároveň zvýšit export na nové trhy, zejména v Asii, řekl. Investici schválil Prazdroj loni na jaře v době převzetí japonskou pivovarnickou skupinou Asahi. „Záměrem nového akcionáře je posilovat prodeje nejsilnějších značek,“ řekl Liversage.

Podle manažera projektu Tomáše Kosmáka si instalace nové technologie vyžádala práci expertů. „Oříškem bylo usazení nové scezovací kádě. Nerezová nádoba o průměru deset metrů váží přes 45 tun a patří k největším v zemi. Podobně náročná byla práce s cylindrokónickými tanky,“ uvedl. Cestovaly po moři, po Labi a poté specializovanými nákladními vozy do Plzně. Velké nádoby váží 24 tun.

Testovací výroba v rozšířené kapacitě začala na přelomu dubna a května. Vyladění technologie trvalo několik týdnů. „V současné době začínáme s plnou výrobou,“ řekl Liversage.

„V Evropě registrujeme výrazný růst poptávky hlavně ve Skandinávii a na Balkáně, kde spotřebitelé slavný český ležák obdivují. Od dubna jsme zahájili pravidelný vývoz do Číny a Asahi začala budovat značku na japonském trhu,“ řekl marketingový ředitel Prazdroje Grant McKenzie. S Asahi a místními partnery tam pečlivě vybírají restaurace, které budou ležák čepovat.

Prazdroj loni prodal v ČR a v cizině rekordních více než 11 milionů hektolitrů piva, meziročně téměř o tři procenta více. Odbyt v zahraničí přesáhl čtyři miliony hektolitrů a meziročně se zvýšil o osm procent. Prodeje v ČR se meziročně zvýšily o necelé procento.

ČTK
  • 0Diskuse




Najdete na Lidovky.cz