28. srpna 2012 11:17 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Největší tabákový výrobce Philip Morris vydělal za pololetí miliardu

Philip Morris Česká republika. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Philip Morris Česká republika. | foto:  František Vlček, Lidové noviny

KUTNÁ HORA Výrobce cigaret Philip Morris ČR dosáhl v pololetí zisku 1,1 miliardy korun, což je meziroční pokles o 0,2 procenta. Tržby firmě bez spotřební daně a DPH vzrostly o 11,8 procenta na 6,28 miliardy. Objem domácího odbytu v České republice v pololetí meziročně klesl o 8,1 procenta. O 1,7 procentního bodu se snížil i tuzemský tržní podíl na 50,9 procenta.

Údaje v úterý firma zveřejnila v tiskové zprávě. "Naše pololetní finanční výsledky byly ovlivněny především vyšším vývozem jiným společnostem v rámci skupiny PMI, stejně jako příznivým cenovým vývojem v České republice i na Slovensku," uvedl András Tövisi, předseda představenstva a generální ředitel společnosti Philip Morris ČR.

ČTĚTE TAKÉ

Odbyt pod tlakem
"Náš odbyt je však v obou zemích nadále pod tlakem z důvodu nižšího celkového objemu trhů a nižšího podílu na trhu v České republice, kde pokračuje trend přechodu spotřebitelů na cigarety s nižším daňovým zatížením a na tabák pro ruční výrobu cigaret," dodal.

Konsolidovaný zisk dosáhl v pololetí částky 1,129 miliardy korun, což je o 0,2 procenta méně než za stejné období vloni. Zisk před zdaněním se o 0,2 procenta zvýšil na 1,404 miliardy Kč.

Firma Philip Morris

Philip Morris ČR je největším výrobcem tabákových výrobků v České republice. Zaměstnává přibližně 1 100 lidí a nabízí osm cigaretových značek, 85 variant cigaret a také tři varianty tabáku pro ruční výrobu cigaret.

Tradiční značky ztrácejí
Snížení tržního podílu, které zjistila agentura ACNielsen v maloobchodním průzkumu, způsobil podle vedení hlavně pokračující pokles tržního podílu místních tradičních značek. Částečně ho ale eliminovalo zvýšení podílu značek Marlboro a Philip Morris, kterou v prvním čtvrtletí firma uvedla na trh v novém balení.

Pokles tržního podílu se podle Tövisiho výrazně zpomalil ve čtvrtém čtvrtletí roku 2011. "Tento vývoj je dán našimi povzbudivými výsledky ve vysoce konkurenčním levném cenovém segmentu, především značky Philip Morris," uvedl.

Odbyt společnosti klesl v České republice i na Slovensku. Na tuzemském trhu činil 4,288 miliardy korun, o 8,1 procenta meziročně méně. Na Slovensku se snížil o 1,8 procenta na 1,741 miliardy. Celkově i s vývozem ale odbyt o 14,7 procenta vzrostl na 15,489 miliardy korun.

Lidovky.cz, ČTK

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!