17. března 2016 6:00 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Poradci OVB několik let klamali klienty s životním pojištěním, rozhodla ČNB

Finanční poradenství. Ilustrační foto | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Finanční poradenství. Ilustrační foto | foto: Shutterstock

PRAHA Pokutu pět milionů korun dostala poradenská firma OVB Allfinanz, která pomáhá lidem s výběrem pojištění či jiných finančních služeb. Trest jí udělila Česká národní banka za to, že své klienty tři roky klamala tím, že životní pojištění prezentovala jako spořicí produkt.

Tento postup používali podle verdiktu ČNB finanční poradci společnosti OVB od září 2010 do konce roku 2013. Proti původnímu rozhodnutí podala firma odvolání, ale neuspěla.

Definitvní rozhodnutí vydala ČNB minulý týden v úterý. Pokuta je tedy nyní pravomocná.

Centrální banka mimo jiné tvrdí, že OVB „před uzavřením smluv týkajících se investičního životního pojištění, opakovaně prezentovala klientům (spotřebitelům) písemně nebo ústně investiční životní pojištění jako spoření, spořicí produkty, resp. spořicí účty s tím, že se jedná o produkt, u něhož lze kdykoli vybrat vložené peněžní prostředky, produkt s garantovaným či kladným zhodnocením vložených peněžních prostředků [...]“.

Celý verdikt najdete zde.

mipMichal Pavec