21. května 2019 8:41 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Babišův svěřenský fond posiluje v byznysu s umělým oplodněním

Umělé oplodnění (ilustrační foto). | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Umělé oplodnění (ilustrační foto). | foto: Shutterstock

Praha Zdravotnická skupina FutureLife, která spadá do svěřenských fondů premiéra Andreje Babiše (ANO), dál rozšiřuje aktivity v oboru umělého oplodnění. V Rumunsku koupila společnost Gynera a v Irsku síť těhotenských ultrazvuků. Píšou to úterní Hospodářské noviny (HN). Skupina působí v pěti zemích, vedle Česka, Irska a Rumunska ještě v Británii a na Slovensku. Ročně kliniky FutureLife, kterých je 20, provedou 25 000 zákroků. Podle listu je FutureLife druhým největším evropským hráčem v umělém oplodnění.

Skupina posiluje i v Irsku, které bylo po Británii druhou zahraniční akvizicí a kde dnes vlastní pět klinik a nově přikoupila síť ultrazvuků. „Zajímavostí je, že historicky máme spoustu pacientů z Irska, kteří jezdili do Česka. Zejména kvůli náboženské situaci, která v Irsku panovala, tam kliniky ani nebyly z ulice označené a byly téměř tabu,“ uvedl Stejskal. V Irsku se ale podle něj mění situace, od příštího roku bude stát umělé oplodnění hradit, dodal. Podobný trend je patrný téměř v celé Evropě, i proto hodlá FutureLife ještě letos expandovat do další země, píší HN.

V oboru je světovou jedničkou španělská skupina IVI sídlící ve Valencii, v Evropě má čtyřicítku poboček. Před dvěma lety se spojila s americkou skupinou Reproductive Medicine Associates of New Jersey a získala dalších 26 klinik v Severní a Jižní Americe a Asii.

Zdravotnickou skupinu FutureLife založil v roce 2014 fond Hartenberg (vlastní 90,5 procenta) spolu s lékařem Ladislavem Zgaburem. Prvním nákupem bylo pražské Gyncentrum, nyní do skupiny patří 20 klinik umělého oplodnění, dvě polikliniky a několik diagnostických zařízení. Nekonsolidované tržby za loňský rok dosáhly 3,1 miliardy korun, v porovnání s rokem 2017 stouply o 12 procent.

ČTK

Vlhčenec ubrouskový: Krkonoše bojují s odpadky vtipnou kampaní
Vlhčenec ubrouskový: Krkonoše bojují s odpadky vtipnou kampaní

Krkonošský národní park (KRNAP) v loňském roce navštívilo téměř 3,8 milionu lidí. Negativním dopadem masové turistiky je velké množství odpadků, které po sobě lidé v přírodě zanechávají. Dobrovolníci jich každoročně sesbírají skoro 3 tuny.

Najdete na Lidovky.cz