1. srpna 2019 5:00 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Poslíčci s mastnou pusou. Řidiči ochutnávají doručované jídlo, většina si stěžuje na mizerná dýška

Ilustrační foto. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Ilustrační foto. | foto: SCENE

Washington  Americká studie ukázala, že více jak čtvrtina řidičů ochutná jídlo, které doručuje zákazníkům. Polovina poslíčků přiznala, že často touží pokrm okusit. Většina z nich si také stěžuje na mizerné spropitné.

Průzkumu společnosti US Foods o stravovacích zvyklostech se zúčasnilo pět set řidičů a 1500 zákazníků, kteří využívají aplikace pro doručování jídla včetně UberEats či Grubhub. Studie přinesla zajímavé výsledky a ukázala, že Američané by měli více kontrolovat poslíčky, zda nemají mastnou pusu od jejich objednávky.

Až 28 % dotázaných řidičů přiznalo, že někdy ochutná objednaný pokrm. Navíc celých 54 procent rozvozců tvrdí, že je vůně jídla uvádí v pokušení a touží pokrm okusit. O výsledcích studie informoval server MarketWatch.

Zdá se, že zákazníci tuší, že doručovaný pokrm může poslíčka zlákat. 85 procent klientů upřednostňuje štítky, které zaručí, že řidič jejich sushi či hranolky neochutnal. Průzkum se také tázal, jak moc by zákaznici byli naštvaní, kdyby šofér zásilku okusil. Na stupnici od jedné do deseti klienti odpověděli hodnotou 8,4, přičemž číslo deset představuje odpověď „naprosto nepřijatelné“.

Řidiči si v průzkumu mimo jiné stěžují na slabé spropitné. Šedesát procent z nich tvrdí, že ve většině případů dostávají nízká či žádná dýška. Na druhé straně 95 procent klientů uvádí, že řidičům spropitné věnují. Jeden ze tří zákazníků ocení poslíčka dýškem kolem pěti dolarů, přičemž 57 procent z nich dává spropitné nižší. Pouze jedenáct procent v průměru překročí hranici šesti dolarů.

magMagdaléna Langová

Najdete na Lidovky.cz