15. dubna 2009 9:54 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

PPF bude vydávat regionální média

PPF je chce hledat novináře mezi seniory, ženami na mateřské či v lokálních zájmových spolcích | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy PPF je chce hledat novináře mezi seniory, ženami na mateřské či v lokálních zájmových spolcích | foto: Lidové noviny

PRAHA Finanční skupina PPF plánuje v červnu spustit v několika okresech republiky zpravodajství šířené internetem i na papíře. „Naše orientace bude hyperlokální. V případě tisku půjdeme do podstatně větší hloubky, do ještě větší regionalizace, než jaká je dnes na trhu patrná,“ říká Roman Gallo, ředitel pro mediální strategie PPF.

Pod názvem Naše adresa se budou prodávat tištěné týdeníky, v menších obcích zdarma rozdávat informační letáky. Na www.naseadresa. cz pak vzniknou portály pro každé z pokrývaných míst, zprávy i další místní informace se budou mimo jiné zanášet na interaktivní mapu oblasti. Distribuce bude probíhat i přes internetové sociální sítě, jako jsou Twitter či Facebook.

Obsah mají napůl vytvářet profesionální novináři (na úrovni okresů), napůl (v menších obcích) aktivní reprezentanti místních komunit, spolupracující externě a minimálně zpočátku zdarma. PPF je chce hledat mezi seniory, ženami na mateřské či v lokálních zájmových spolcích. „Ambicí je dát místním sociálním či zájmovým uskupením jednoduché nástroje, jimiž mohou lépe komunikovat,“ říká Gallo.

Vedle kanceláří v menších městech buduje PPF v centrech okresních měst veřejně přístupné prostory, kde se kromě přípravy zpráv bude také prodávat káva či vstupenky na místní akce.
Drobnější podnikatelé i místní byznys To vše má přinášet provize.

Další zisky má vytvářet atypická regionální inzerce na webu i v tisku, třeba ve formě slevových kuponů. „Přemýšlíme o drobnějších podnikatelích, lokálním byznysu, o využití jiných modelů a typů reklamy, než na kterých stojí existující či budou stát vznikající hráči na regionálním trhu,“ říká Gallo.

Můžeme utržit jednotky milionů korun

Na rozdíl od sítě deníků Vltava-Labe-Press či startujícího gratis týdeníku Sedmička vydavatelství Mladá fronta chce PPF malým živnostníkům umožnit přesnější, údajně levnější zásah menší části trhu. „Naším cílem v roce 2009 je primárně otestovat tento systém reklamy a médií, tento obchodní model. Pracujeme s konzervativními odhady, ale zároveň vycházíme z detailních průzkumů možných reklamních tržeb v regionech. Letos tak očekáváme, že můžeme utržit jednotky milionů korun,“ vysvětlil Roman Gallo.

Praxi z regionů chce PPF zužitkovat pro své pražské mediální školicí a výzkumné středisko. Vzniká na Pankráci a od května se zaměří právě na inovativní využití moderních publikačních postupů. PPF na něm spolupracuje se Světovou asociací novin či společností Google. „Naši adresu“ chce PPF platit i z výnosů střediska. Obě aktivity zaštiťuje dceřiná PPF Media a zpočátku se na nich bude podílet 80 až 90 lidí.

„Projekt realizujeme za nízkých provozních nákladů. V době dvojí krize tradičních médií - jednak jejich vlastní vůči novým formám šíření informací, jednak krize světové finanční - by měl ukázat, jak lze média dělat levněji a efektivněji. Investice tedy zůstanou v řádu desítek milionů korun,“ tvrdí Gallo.

České ženy jsou na rodičovské nejdéle, návrat do práce mají nejtěžší
České ženy jsou na rodičovské nejdéle, návrat do práce mají nejtěžší

V Česku máme jednu z nejdelších rodičovských vůbec. Matky dvou dětí stráví doma průměrně 6–8 let, přestože by se mnohdy chtěly vrátit do práce dříve. Jaké jsou u nás rozdíly v rodičovské oproti ostatním evropským zemím?