3. srpna 2018 15:25, aktualizováno  15:38 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Prazdroj vloni utržil 12 miliard korun, vzrostl prodej prémiových piv i nových nápojů

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 2Diskuse
Plzeňský Prazdroj, tradice a symbol českého pivovarnictví. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Plzeňský Prazdroj, tradice a symbol českého pivovarnictví. | foto: Plzeňský PrazdrojLidovky.cz

PLZEŇ Plzeňský Prazdroj vykázal loni od 1. dubna do 31. prosince tržby za zboží, vlastní výrobky a služby přes 12 miliard korun, po zdanění byl výsledek hospodaření 2,6 miliardy korun. Kapitálové investice dosáhly 882 milionů korun.

Firma v pátek zveřejnila výsledky za zkrácené účetní období. Není plně srovnatelné s předchozími roky, bylo totiž zkráceno na devět měsíců kvůli sladění finančního hodnocení s mateřskou společností Asahi.

V pátek to  sdělila mluvčí pivovaru Jitka Němečková. Japonská pivovarnická společnost Asahi převzala Plzeňský Prazdroj k 31. březnu 2017.

V předchozím fiskálním roce od dubna 2016 do konce března 2017 vykázal Prazdroj tržby téměř 16 miliard korun a zisk před zdaněním 4,8 miliardy korun.

„Plzeňský Prazdroj za minulé účetní období přispěl čtyřmiliardovým příspěvkem do státního rozpočtu. To je jedno z nejvyšších čísel v Česku i v porovnání s firmami, které daně platily na základě celoročních finančních výsledků,“ uvedl generální ředitel Plzeňského Prazdroje Grant Liversage.

Od 1. dubna do 31. prosince 2017 výrazně rostly prodeje prémiových piv na domácím trhu i v zahraničí a dařilo se i nově uvedeným nápojům na trh, uvedla společnost v prohlášení. Prazdroji se podle Liversage jasně vyplácí péče o prémiový segment piv, který se podílel největší částí na celkovém výstavu. Rostly prodeje ležáku Pilsner Urquell v restauracích i v obchodech, dařilo se také dalším prémiovým ležákům - Gambrinus, Velkopopovický Kozel a Radegast. Prodeje společnosti se zvýšily i díky ciderům, stále populárnější je u spotřebitelů zejména Frisco, velmi úspěšný je také nealkoholický Birell, uvedla Němečková.

Jak už dříve pivovar informoval, za celý loňský rok prodal v ČR a v cizině rekordních více než 11 milionů hektolitrů piva, meziročně téměř o tři procenta více. Odbyt v zahraničí přesáhl čtyři miliony hektolitrů a meziročně se zvýšil o osm procent. Tuzemské prodeje činily sedm milionů hektolitrů piva, meziročně o necelé procento víc.

Japonská skupina Asahi koupila loni bývalé podniky pivovarnické skupiny SABMiller v Evropě. Za největšího výrobce piva v ČR Plzeňský Prazdroj a další čtyři evropské pivovary dala téměř 200 miliard korun.

ČTK
  • 2Diskuse




Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!