Středa 15. července 2020svátek má Jindřich 23 °C přeháňky až bouřky Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Příliš řecké jídlo či ruští turisté. Na co si Češi na dovolené stěžují?

Pláž v Bibione (ilustrační foto) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Pláž v Bibione (ilustrační foto) | foto: Lidové noviny

PRAHA Se začátkem letní sezony zavalili klienti cestovní kanceláře prvními více či méně kuriózními stížnostmi a reklamacemi. Letos kvůli přijetí nového občanského zákoníku přibylo požadavků a zvláštních připomínek od klientů, kteří chtějí zpět část z ceny zájezdu s odvoláním na "ztrátu radosti z dovolené". Hitem letošní sezony tak podle cestovek bude "reklamační turistika".

Turista si například stěžoval na hotel ve Španělsku, kde jsou Češi údajně diskriminováni. "Při odjezdu totiž museli všichni Češi vyklidit pokoj již ve 12 hodin a ještě na to byli upozorněni velkou cedulí na recepci CHECK OUT 12:00," uvedl klient CK Alexandria.

Řada stížností míří na kvalitu stravování, třeba v Řecku. "Na pláži jsme si dali gyros a to vůbec nebyl gyros, jak má být. To když si ho dám u nás na nádraží, to je gyros, ale tohle...," napsal v dopise jeden k klientů CK.

Podobný dopis obdržela i cestovní agentura Levnézájezdy.cz. "Jídlo v hotelu bylo moc řecké, což nám nechutnalo. Od poloviny zájezdu jsme tedy přestali využívat polopenzi a chodili do místního fast foodu. V příloze posíláme účtenky a žádáme jejich proplacení," uvedl klient.

ČTĚTE TAKÉ

Někteří z klientů cestovních kanceláří tráví v Turecku čas volna místo na pláži sepisováním stížností. "Fotodokumentaci jako technik kriminálky na místě činu soustředěně pořizoval muž, který později dal dohromady celou skupinku účastníků zájezdu, aby společně podali reklamaci. Velká část problémů ovšem pramenila z konfliktů českých klientů s rusky mluvícími turisty, za které ani cestovka, ani hotel nemohou. Neshody vyvrcholily dokonce menší potyčkou. Problémy turistů jsme řešili průběžně už během jejich dovolené, dokonce jsme je raději operativně přestěhovali do jiného, dražšího hotelu," uvedl marketingový ředitel CK Alexandria Petr Šatný.

"Objednali jsme si zájezd do penzionu No name, ale ubytovali jste nás v úplně jiném penzionu s jiným jménem," napsal turista cestovní agentuře.

,

Neurolog: Alzheimera a parkinsona může ovlivnit strava. Opatrně s mléčnými výrobky

Ostravský neurolog David Školoudík | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Jako jeden z mála na světě dokáže vyčíst z ultrazvukových snímků riziko Parkinsonovy, Alzheimerovy a dalších chorob....

Virus se mění pod rukama. Přírodní izoláty se tak nechovají, vysvětluje Peková

Molekulární bioložka a genetička Soňa Peková. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Do povědomí širší veřejnosti se molekulární bioložka a viroložka Soňa Peková z laboratoře Tilia dostala pro své neshody...

Vlci útočí. Rodina z Beskyd se bojí o dcery i o turisty

Smečka vlčích mláďat v Javorníkách (7. 8. 2019) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Klidný život rodiny žijící v beskydské obci Hrádek blízko Jablunkova, změnil útok vlků. „Sedmiletá dcera ráda chodí se...

Advantage Consulting, s.r.o.
CUSTOMER SERVICE AGENT

Advantage Consulting, s.r.o.
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 26 000 - 29 000 Kč