„Očekáváme extrémní nápor zákazníků, proto navyšujeme kapacity přepravců, prodejen, skladové plochy a v neposlední řadě také lidské zdroje,“ uvedla mluvčí Alza.cz Šárka Jakoubková. Alza zprovozní nové distribuční centrum na Slovensku. Změny také brzy čekají centrálu v pražských Holešovicích.
E-shop Prodeti.cz zahájil přípravu na Vánoce již na jaře. Od května předobjednává hračky a zimní kolekce oblečení a bot. „Oproti roku 2014 máme větší skladové prostory, navíc budeme mít více odběrných míst pro zákazníky. Výrazně posilujeme skladovou zásobu, abychom zákazníkům poskytli 100 procent zboží skladem a mohli jej ihned expedovat,“ uvedl jednatel e-shopu František Peterka.
Nové prostory
Mall.cz na konci léta otevře nové distribuční centrum v Jirnech u Prahy za půlmiliardy korun. Plocha centra je 30 000 m2 s možností rozšíření až na 50 000 m2. „Nová logistická technologie nám v konečné fázi umožní expedovat až přes 200 000 kusů zboží denně a právě to nám umožní zvládnout vánoční nápor,“ uvedla mluvčí Mall.cz Michala Gregorová.
„V posledních letech se ukazuje, že poslední čtvrtletí roku vyprodukuje tolik objednávek jako předchozí tři a i v letošním roce očekáváme podobný výsledek. Tedy odbavení okolo 55 000 objednávek denně,“ dodal marketingový ředitel Parfums.cz Radek Ondrášík.
Slevomat.cz vylepšil nakupování přes mobil a očekává, že nakupování prostřednictvím mobilů bude jedním z velkých letošních trendů. „Rok od roku přibývá lidí, kteří se chtějí vyhnout nakupování v přeplněných obchodních centrech. Nákupy si chtějí vyřešit o volných chvílích a místo tlačenic v obchodních centrech si chtějí spíše užívat vánoční atmosféru,“ uvedla ředitelka slevového serveru Marie Chytilová.
Rychlejší dodání
E-shop Vivantis.cz očekává o pětinu meziročně lepší vánoční sezónu. „Rozšířili jsme portfolio dopravců a výdejních míst po celé ČR a SR, zkracujeme tak dobu dodání směrem k zákazníkovi. Zároveň zlepšujeme skladové procesy,“ uvedla manažerka marketingu Hana Hutlová.
Tržby českých internetových obchodů za zboží letos stoupnou o 15 procent na 77 miliard korun. Češi také objednají přes internet služby za 26 miliard korun, meziročně o téměř čtvrtinu víc, vyplývá z odhadu Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a srovnávače cen Heureka.cz.