26. září 2012 19:00 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Prohibice větší zájem o pivo nepřinesla, tvrdí pivovary

Při vysokých teplotách pijte nealkoholické pivo. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Při vysokých teplotách pijte nealkoholické pivo. | foto: Shutterstock

PRAHA Skoro dva týdny trvá zákaz prodeje tvrdého alkoholu, likérky se zachraňují výrobou 'prohibičních nápojů' s nižším obsahem alkoholu, na zvýšeném zájmu o pivo se ale podle pivovarníků prohibice nepodepsala. Spíše naopak. Do hospod chodí méně lidí, takže je nižší i spotřeba piva.

"Byť se prohibice piva přímo netýká, dopadá na nás skrze problémy našich obchodních partnerů, konkrétně především provozovatelů hospod a barů. Lidé v době prohibice omezili návštěvy těchto podniků a to se to samozřejmě negativně projevuje na spotřebě piva," řekl serveru Lidovky.cz mluvčí Staropramenu Pavel Barvík.

ČTĚTE TAKÉ:

O pivo je stejný zájem jako před prohibicí

Další pivovary situaci hodnotí v podobném duchu - o pivo je podle nich stejný zájem, jako kdyby prohibice nebyla.  "V prodejích piva naší značky jsem během prohibice nezaznamenali žádnou změnu," uvedla mluvčí společnosti Heineken Zuzana Kosáková.

Číšníci v brněnském Hotelu Grand uklízejí lahve s alkoholem

Číšníci v brněnském Hotelu Grand uklízejí lahve s alkoholem

"Data máme pouze z naší restaurace, kterou přímo provozujeme. Tam je specifická situace, protože prodej lihovin tu i za normálních okolností tvoří velm malou část tržeb, většinou se tu totiž stejně prodává pivo. Takže jsme konkrétně v téhle jedné restauraci nezpozorovali žádnou změnu, zákaz prodeje lihovin se jí tedy ani nijak nedotkl. U dalších si netroufám v tuhle chvíli odhadovat, nemám k tomu relevantní údaje," sdělil serveru Lidovky.cz mluvčí Budějovického Budvaru Petr Samec.

ČTĚTE DÁLE:

Hospody denně přicházejí až o 200 milionů korun

Pivovarníci se naopak obávají, že by v důsledku prohibice mohly některé hospody či bary zkrachovat, čímž by pivovary přišly o část dlouhodobých zákazníků.

Podle odhadu společnosti Mag Consulting přicházejí české restaurace a bary každým dnem prohibice až o 200 milionů korun. "Celkové tržby za lihoviny se v pohostinství každý den pohybují mezi 300 a 350 miliony korun," říká analytik Mag Consulting Jaromír Beránek.

rkaŠárka Bláhová

Najdete na Lidovky.cz