5. srpna 2019 5:04 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Reklama urážela tisíce mužů ve stylu Metoo. Firma Gillette přišla o miliardy dolarů

Toxická maskulinita? Gillette přišla kvůli kontroverzní reklamě o miliardy. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Toxická maskulinita? Gillette přišla kvůli kontroverzní reklamě o miliardy. | foto: Reprofoto Youtube/Gillette

NEW YORK Cena americké firmy Gillette, která patří do portfolia Procter & Gamble, klesla podle odhadů o 8 miliard dolarů (185,5 miliard korun). „Vděčí“ za to zřejmě kontroverzní reklamní kampani, která měla cílit na hnutí #metoo. V té se mimo jiné objevil muž, který učil svého transsexuální syna, jak se správně holit. Výkonný ředitel společnosti Gary Coombe však uvedl, že finanční ztráta za to stála. I vzhledem k tomuto propadu přišla její mateřská společnost o pět miliard dolarů.

Reklama We Believe: The Best Men Can Be (Věříme: Nejlepší muži, jací mohou být), která vyšla v lednu, stojí podle Coombea za vysokými ztrátami. Výkonný ředitel v rozhovoru pro Marketing Week uvedl, že přesto věří, že to je „cena, kterou stojí za to zaplatit“. Zároveň dodal, že firma před touto kampaní ztrácela pozornost veřejnosti, a proto se rozhodla využít emocionálně nabité téma spojené s kampaní #metoo.

„Kluci jsou kluci? Není čas, abychom přestali omlouvat špatné chování?“ napsala společnost Gillette v příspěvku na twitteru, ve kterém sdílela video. Reklama má podle serveru Washington Examiner za cíl poukazovat na „toxickou maskulinitu“, která z chlapců automaticky vychovává šikanátory a sexuální predátory. Podle Coombea však kontroverze narostla do nepředpokládané míry. 

„Samozřejmě nejsem nadšený z toho, že se tolik lidí cítí naší reklamou dotčeno a případně zanevřelo na naši značku,“ uvedl Coombe. „Jsem ale přesvědčen, že aby si většina lidí zamilovala jakoukoliv dnešní značku, je třeba riskovat, že se malá část lidí naštve... A to jsme také udělali,“ dodal. 

Ztráty ve výši pěti miliard dolarů (116 miliard korun) uvádí i vzhledem k propadu odhadované ceny Gillette její mateřská firma Procter & Gamble. Gillette zažívá propad poslední tři roky i kvůli firmám jako Harry’s nebo Dollar Shave Club.

Lidovky.cz

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na Lidovky.cz