5. srpna 2019 5:04 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Reklama urážela tisíce mužů ve stylu Metoo. Firma Gillette přišla o miliardy dolarů

Toxická maskulinita? Gillette přišla kvůli kontroverzní reklamě o miliardy. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Toxická maskulinita? Gillette přišla kvůli kontroverzní reklamě o miliardy. | foto: Reprofoto Youtube/Gillette

NEW YORK Cena americké firmy Gillette, která patří do portfolia Procter & Gamble, klesla podle odhadů o 8 miliard dolarů (185,5 miliard korun). „Vděčí“ za to zřejmě kontroverzní reklamní kampani, která měla cílit na hnutí #metoo. V té se mimo jiné objevil muž, který učil svého transsexuální syna, jak se správně holit. Výkonný ředitel společnosti Gary Coombe však uvedl, že finanční ztráta za to stála. I vzhledem k tomuto propadu přišla její mateřská společnost o pět miliard dolarů.

Reklama We Believe: The Best Men Can Be (Věříme: Nejlepší muži, jací mohou být), která vyšla v lednu, stojí podle Coombea za vysokými ztrátami. Výkonný ředitel v rozhovoru pro Marketing Week uvedl, že přesto věří, že to je „cena, kterou stojí za to zaplatit“. Zároveň dodal, že firma před touto kampaní ztrácela pozornost veřejnosti, a proto se rozhodla využít emocionálně nabité téma spojené s kampaní #metoo.

„Kluci jsou kluci? Není čas, abychom přestali omlouvat špatné chování?“ napsala společnost Gillette v příspěvku na twitteru, ve kterém sdílela video. Reklama má podle serveru Washington Examiner za cíl poukazovat na „toxickou maskulinitu“, která z chlapců automaticky vychovává šikanátory a sexuální predátory. Podle Coombea však kontroverze narostla do nepředpokládané míry. 

„Samozřejmě nejsem nadšený z toho, že se tolik lidí cítí naší reklamou dotčeno a případně zanevřelo na naši značku,“ uvedl Coombe. „Jsem ale přesvědčen, že aby si většina lidí zamilovala jakoukoliv dnešní značku, je třeba riskovat, že se malá část lidí naštve... A to jsme také udělali,“ dodal. 

Ztráty ve výši pěti miliard dolarů (116 miliard korun) uvádí i vzhledem k propadu odhadované ceny Gillette její mateřská firma Procter & Gamble. Gillette zažívá propad poslední tři roky i kvůli firmám jako Harry’s nebo Dollar Shave Club.

Lidovky.cz

Domácí násilí: Soud chce vyšší tresty, pokud k němu dochází před dětmi
Domácí násilí: Soud chce vyšší tresty, pokud k němu dochází před dětmi

Fyzické i psychické násilí v přítomnost dětí může mít ještě větší dopad, než tomu bylo doposud. Násilník se totiž nedopouští trestného činu pouze na partnerovi, ale také na nezletilých. Jaké následky může domácí násilí mezi partnery na dětech zanechat?

Najdete na Lidovky.cz