Úterý 19. března 2024, svátek má Josef
130 let

Lidovky.cz

Lidl vyráží proti Rohlíku a Tesku. Spouští vlastní e-shop, zatím pro zaměstnance

Ekonomika

  16:00aktualizováno  16:39
PRAHA - Diskonty Lidl spustily v Česku pilotní provoz e-shopu. Zatím je určen jen pro zaměstnance, v dalších týdnech obchodní řetězec spustí ostrý provoz. Lidl bude on-line zatím prodávat spotřební zboží, nikoli potraviny. Z velkých potravinářských řetězců má internetový obchod v Česku zatím jen Tesco, plánuje ho Globus.

Nová prodejna Lidlu v Berouně. foto:  Dan Materna, MAFRA

Z velkých potravinářských řetězců má internetový obchod v Česku zatím jen Tesco. Lidl-shop.cz je čtvrtým internetových obchodem Lidlu a prvním ve střední a východní Evropě. Firma on-line prodává v Německu, Belgii a Nizozemsku.

„Nabídka e-shopu bude zahrnovat spotřební zboží nabízené v kamenných prodejnách. Internetový obchod s potravinami aktuálně neplánujeme,“ řekla mluvčí Zuzana Holá.

Vymazání křížů? Co když je Lidl Bůh, který zkouší víru křesťanů, glosuje expert

Pilotní provoz internetového obchodu bude zatěžkávací zkouškou pro logistické centrum firmy v Plzni. To zahájilo provoz loni v listopadu a dosud zásobovalo e-shopy v Německu, Belgii a Nizozemsku.

„Start prvního Lidl e-shopu ve střední a východní Evropě znamená novou etapu v rozvoji Lidlu nejen v ČR. Pevně věřím, že zátěžová zkouška v podobě 9500 zaměstnanců a jejich nejbližších pořádně otestuje všechny systémy jak na straně e-shopu, tak v našem logistickém centru,“ dodal generální ředitel Lidlu Pavel Stratil.

Na 44 tisících m2 plochy je tu skladováno více než devatenáct tisíc druhů zboží. Centrum nyní vyskladňuje průměrně 500 tisíc kusů týdně, do budoucna počítá s až milionem kusů týdně.

Řetězec Lidl odstartoval pilotní provoz e-shopu pro Českou republiku. Pro...
Řetězec Lidl odstartoval pilotní provoz e-shopu pro Českou republiku. Pro...

Češi při nákupech v e-shopech utratili během prvního pololetí letošního roku 46,4 miliardy korun, meziročně o třináct procent víc. Vyplývá to z údajů portálu Heureka.cz. Ve druhé půlce roku by růst měl zrychlit.

Podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci letos tržby internetových obchodů dosáhnou zhruba 115 miliard korun. Podíl e-commerce na celkovém maloobchodu stoupne na téměř jedenáct procent.

Roste on-line nákup jídla a oblečení, častěji Češi také kupují běžné spotřební zboží. On-line prodej potravin patří k nejrychleji rostoucím kategoriím.

Nejdéle na on-line trhu působí Potraviny on-line obchodního řetězce Tesco, dále Rohlík.cz, Košík.cz, Kolonial.cz, Freshbedynky.cz, Coop-box.cz, Plnataska.cz, Potravinydomu.cz a další. Na on-line trh se chystá vstoupit i řetězec Globus.

Autor:

VIDEO: Střílej po mně! Kameraman natočil téměř celý útok v centru Prahy

Premium Ve čtvrtek zemřelo rukou střelce Davida K. 14 obětí, 25 lidí je zraněných, z toho deset lidí těžce. Jedním z prvních na...

Máma ji dala do pasťáku, je na pervitinu a šlape. Elišku čekají Vánoce na ulici

Premium Noční Smíchov. Na zádech růžový batoh, v ruce svítící balónek, vánoční LED svíčky na baterky kolem krku. Vypadá na...

Test světlých lahvových ležáků: I dobré pivo zestárne v obchodě mnohem rychleji

Premium Ležáky z hypermarketů zklamaly. Jestli si chcete pochutnat, běžte do hospody. Sudová piva totiž dopadla před časem...