12. srpna 2013 18:08 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Rolling Stones žalují kvůli vyplazenému jazyku prodejny New Yorker

John Pasche a logo Rolling Stones | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy John Pasche a logo Rolling Stones | foto: Matěj Chabera

Berlín Britská rocková kapela Rolling Stones žaluje německý oděvní řetězec New Yorker kvůli neoprávněnému užití loga s vyplazeným jazykem k reklamním účelům. Podle německého deníku Bild řetězec, jenž působí i v České republice, slavný motiv chráněný patentem použil na plakátech oznamujících letní výprodej.

Na nich je anglicky ohlašován Wild sale (Divoký výprodej). Na vyplazeném jazyku pak stojí "up to 70 %" (až 70 procent). Šéf řetězce Fritz Knapp reakci legendární kapely nechápe. "Ten jazyk nepatří jen samotným stounům. Plakáty vytvořilo naše kreativní oddělení. Přece si nenechám od stounů zakázat svůj jazyk," tvrdí Knapp.

Právníci nizozemské firmy Musidor, která spravuje portfolio značek patřících Rolling Stones, to vidí jinak. New Yorker údajně zneužil takzvané Tongue & Lips Logo. Oděvní firma se prý navíc chce svézt na úspěchu loga a na hodnotě značky parazitovat.

Právníci chtějí od New Yorkeru téměř 7 milionů korun

Amsterodamští právníci nyní po firmě požadují dohromady 270.000 eur (téměř sedm milionů korun), z toho 250.000 má připadnout jim a 20.000 tvoří vlastní pokuta. "Ti právníci se chtějí těmito poplatky pořádně obohatit. A Stones si ještě nechají práva na své značky spravovat v daňovém ráji Amsterodamu," prohlásil Knapp a celou záležitost označil za drzost.

Kvůli předběžnému opatření nyní musí řetězec stáhnout všech 3000 plakátů se sporným logem z 800 poboček. "Je to celé naprosto šílené. Jenom jejich vytištění mě stálo 150.000 eur. "Moji právníci už se do toho vložili," upozornil Knapp.

Logo se poprvé objevilo v roce 1971 na albu Sticky Fingers. Autor loga John Pasche tehdy za svůj návrh dostal 50 liber.

Lidovky.cz, ČTK

České školství zaostává. Rozdíly mezi školami se prohlubují
České školství zaostává. Rozdíly mezi školami se prohlubují

V Česku máme jednu z nejdelších rodičovských vůbec. Matky dvou dětí stráví doma průměrně 6–8 let, přestože by se mnohdy chtěly vrátit do práce dříve. Jaké jsou u nás rozdíly v rodičovské oproti ostatním evropským zemím?