15. dubna 2018 15:09 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Šéf reklamní firmy WPP Martin Sorrell kvůli vyšetřování odstoupil

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Odstupující šéf WPP Martin Sorrell. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Odstupující šéf WPP Martin Sorrell. | foto: Reuters

LONDÝN Šéf společnosti WPP Martin Sorrell, který z firmy o dvou lidech vytvořil největší reklamní agenturu světa, oznámil rezignaci. Důvodem je podezření, že pochybil při využití firemních peněz. Uvedla to v neděli agentura Reuters. Sorrell, který jakékoliv obvinění odmítá, firmu budoval 33 let. V branži platí za ikonu, britská královna Alžběta II. jej v roce 2000 povýšila do rytířského stavu a Sorrell smí používat titul sir.

WPP minulý týden oznámila, že pověřila vyšetřením obvinění nezávislou právní firmu. Uvedla přitom, že nejde o částky, které by pro ni byly významné.

I když Sorrell jakékoli pochybení bezvýhradně odmítl, v sobotu večer se rozhodl post generálního ředitele opustit. Uvedl, že je to v zájmu klientů, akcionářů i jeho vlastním. Firma současně bez dalšího vysvětlení oznámila, že vyšetřování z finančního pochybení skončilo.

WPP tak zůstane bez šéfa v době složité nejen pro ni samotnou, ale pro celý reklamní sektor. Do doby, než bude zvolen nástupce, bude Sorrella zastupovat předseda správní rady Roberto Quarta.

Analytici se neshodují v tom, zda skupina, kterou oslabily nižší výdaje klientů a která prochází restrukturalizací, nyní pod jiným vedením přistoupí k prodeji aktiv.

Sorrell WPP založil v roce 1985 jako firmu o dvou lidech a postupně z ní přes akvizice vybudoval hráče světového formátu. Dnes v sektoru dominuje a na výplatní listině má ve 112 zemích zhruba 200 tisíc jmen. WPP je britským podnikem, Sorrell však v roce 2008 přenesl domicil do Irska, kde má WPP nyní své ústředí.

ČTK
  • 0Diskuse




Rakovina prsu může postihnout každou ženu. Včasné odhalení je klíčové
Rakovina prsu může postihnout každou ženu. Včasné odhalení je klíčové

Říjen je celosvětově označován jako měsíc boje proti rakovině prsu. Cílem řady kampaní a přednášek je především poukázat na to, že rakovina prsu může postihnout každou ženu bez ohledu na věk. Včasné nalezení nádoru značně zvyšuje šanci uzdravení.