Škoda Auto dodala loni kvůli pandemii téměř o pětinu aut méně. Nejvyšší propad měla Fabia |
Nová budova má tři patra. Obsahuje sklad dílů, výrobu karoserií, lakovnu či montáž, vše se nachází pod jednou střechou, což zkracuje přesuny. „Vysoký stupeň automatizace zároveň umožňuje agilnější procesy a výrazně zvyšuje kapacitu pro stavbu zkušebních vozů a prototypů,“ řekl vedoucí oddělení stavby modelů a prototypů Škoda Auto David Vaněk.
Nová budova disponuje vybavením pro virtuální realitu a nabízí 168 pracovních míst a 13 zasedacích místností. Výroba vozů se pak soustředí na 14.000 metrech čtverečních. Automobilka chce v novém centru stavět až 300 testovacích vozů a 120 prototypů za rok.
Testovací centrum slouží pro testování jednotlivých dílů i vozu jako celku. Odehrávají se zde například také funkční testy elektriky, elektroniky, asistenčních systémů a komunikace mezi palubními jednotkami. Škoda v nové budově již částečně vyráběla zkušební verzi nového plně elektrického SUV Enyaq iV.
VIDEO: Automobilka Škoda uvede v Indii nový model Kushaq, název pochází ze sanskrtu |
Díky dvěma robotickým stanicím se zvyšuje podíl automatizace ve výrobě karoserie z 15 na 45 procent, kapacita se zdvojnásobuje na deset karoserií za týden, a to při potřebné ploše menší o 20 procent.
Nová výroba modelů a prototypů je podle Škody výhodná také z hlediska ekologie a nákladů. Krátké vzdálenosti mezi týmy ušetří kolem 1800 litrů paliva ročně, což odpovídá pěti tunám emisí CO2. Logistické náklady se díky skladům přičleněným k výrobě sníží ročně o 150 000 eur (asi 3,9 milionu Kč).
Škoda Auto loni dodala celosvětově přes jeden milion aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. Zaměstnává téměř 39 000 lidí, z toho v ČR téměř 34 000.