Rekordní byly podle hospodářských výsledků i tržby. Loni Škodovce vyskočily o 13,9 procenta na 320 miliard korun.
Z loňského zisku plánuje firma vyplatit dividendu mateřskému Volkswagenu kolem půl miliardy eur.
Zeman žádá v novém Superbu víc místa na nohy. Bude prvním zákazníkem |
Škoda Auto už dříve oznámila, že loni zvýšila prodej aut o 12,7 procenta na 1,037 milionu vozidel a poprvé v historii překonala milionovou prodejní hranici. Podíl značky na světovém trhu vzrostl o 0,1 procentního bodu na 1,4 procenta.
Nejsilnějším trhem byla pro automobilku Čína, kde loni prodala 281 400 vozů, což je o 24 procent více než předloni. Zvýšený prodej zaznamenala automobilka i v západní a ve střední Evropě, naopak ve východní Evropě odbyt klesl.
Nejprodávanějším modelem byla Octavia s růstem o osm procent na 389 300 aut, následuje Rapid se zdvojnásobením prodeje na 221 tisíc aut a třetí Fabia, která v posledním roce prodeje druhé generace zaznamenala pokles o pětinu na 160 500 vozů.
Škoda plánuje růst i letos. Za leden a únor letošního roku zvýšila prodej o osm procent na rekordních 163 tisíc vozů, což je dosud nejlepší výsledek za toto období.