15. března 2013 9:00 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Škoda propadla, hodnota její značky překvapivě klesla

Nová Fabia Scout. Škodovka ji představila na autosalonu v Ženevě. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Nová Fabia Scout. Škodovka ji představila na autosalonu v Ženevě. | foto: ČTK

LONDÝN Nejhodnotnější automobilovou značkou světa zůstává japonská Toyota. Vyplývá to z letošního žebříčku, který na svých internetových stránkách zveřejnila společnost BrandFinance. Škoda Auto se propadla na 40. místo z loňské 20. příčky.

Značka Toyota má podle firmy BrandFinance hodnotu zhruba 26 miliard dolarů (přes půl bilionu Kč). Na druhém místě je Volkswagen s hodnotou 23,7 miliardy dolarů. O půl miliardy dolarů za ní následuje další německá značka BMW.

ČTĚTE TAKÉ:

Hodnota značky Škoda se podle BrandFinance snížila o polovinu na 1,8 miliardy dolarů (35,5 miliardy Kč) z loňských 3,6 miliardy dolarů. K důvodům poklesu značky se BrandFinance na svých internetových stránkách nevyjádřila.

Automobilka Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Ten ve čtvrtek oznámil, že provozní zisk Škody v loňském roce klesl o čtyři procenta na 712 milionů eur (přes 18 miliard Kč). Tržby ale vzrostly o téměř dvě procenta na 10,44 miliardy eur.

Lidovky.cz, ČTK