28. května 2009 16:09 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Škoda zvýšila výrobu na 1200 fabií denně, přesto nestíhá

Firma zlepšuje logistiku, aby vozy dodala co nejdříve. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Firma zlepšuje logistiku, aby vozy dodala co nejdříve. | foto: ČTK

MLADÁ BOLESLAV Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto zvýšila výrobní kapacitu modelu Škoda Fabia z 1000 na 1200 vozů denně. Reaguje tak především na zvýšenou poptávku po malých vozech v souvislosti se zavedením takzvaného šrotovného v některých zemích Evropské unie. Dodací lhůty však přesto mohou být v některých případech delší.

Informoval o tom dnes mluvčí firmy Jaroslav Černý.

"Toto je nutný krok k uspokojení zvýšené poptávky. I přes tento rekordní objem se bude ještě možno setkávat s delšími dodacími lhůtami," uvedl člen představenstva za oblast prodej a marketing Fred Kappler. Firma podle něj navíc zlepšuje logistiku, aby vozy dodala co nejdříve.

Největší nárůst prodeje zaznamenala automobilka v Německu. Za první čtyři měsíce zde prodala 29.280 fabií. Proti loňsku, kdy bylo během ledna až dubna prodáno v Německu 15.430 fabií, je to téměř dvojnásobek.

Fabia byla v únoru dokonce druhým nejprodávanějším vozem v celém Německu za Volkswagenem Golf. Kromě fabie je v Německu podle mluvčího velký zájem i o vozy Octavia Tour, což je Octavia první generace.

Motorárna běží na plné obrátky
Velmi vytížen je v současné době také škodovácký závod na výrobu agregátů v Mladé Boleslavi. Důvodem je také zevedení šrotovného v některých zemích a s tím související růst poptávky po malých vozech s nízkoobjemovými motory, což vede k nárůstu výroby agregátů Škody Auto, která se na menší motorizace specializuje.

Mladoboleslavská automobilka zatím prožívá bouřlivý rok. Zatímco na jeho počátku předpokládala, že bude v prvním pololetí kvůli celosvětové hospodářské krizi vyrábět jen čtyři dny v týdnu, tak v posledních týdnech se dokonce spekulovalo o mimořádných sobotních směnách. Přesto automobilce klesl v prvním čtvrtletí čistý zisk o 91,4 procenta na 312 milionů korun.

Krizi mají firmě pomoci překonat také dvě letošní novinky - terénní Yeti, jehož výroba nedávno začala, se má na silnice dostat na začátku prázdnin, na konci roku je pak ohlášen Superb kombi.

České ženy jsou na rodičovské nejdéle, návrat do práce mají nejtěžší
České ženy jsou na rodičovské nejdéle, návrat do práce mají nejtěžší

V Česku máme jednu z nejdelších rodičovských vůbec. Matky dvou dětí stráví doma průměrně 6–8 let, přestože by se mnohdy chtěly vrátit do práce dříve. Jaké jsou u nás rozdíly v rodičovské oproti ostatním evropským zemím?

Najdete na Lidovky.cz