11. května 2011 10:41 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Slevomaty se firmám nevyplácí, lidé se nevrací

Restaurace - ilustrační foto. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Restaurace - ilustrační foto. | foto: Shutterstock

PRAHA Rozmach slevových serverů se začíná obracet proti firmám, které jejich prostřednictvím prodávají zlevněné nabídky. Slev je totiž už tolik, že lidé se třeba nevracejí tam, kde se dobře najedli.

 Namísto toho si příště koupí slevu do jiného podniku. Reklama a žádaný marketingový efekt se tak vytrácí.

Čtěte také:

Odborníci z trhu dokonce mluví i o tom, že slevové servery některé obchodníky likvidují. Zákazníci slevu využijí jednorázově. A přestože se jim nabízená věc či služba líbila, v záplavě slev si najdou podobné nabídky jinde: tam, kde mají slevu aktuálně.

"Zákazníci se chovají logicky a ekonomicky předvídatelně. Je jim jedno, kde podstoupí například liposukci, firmy mají totiž zhruba stejné stroje a podmínky, takže jde jen o cenu," potvrzuje šéfredaktor portálu Lupa.cz Patrick Zandl, který se hromadným nakupováním dlouhodobě zabývá.