16. září 2013 7:00 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Slevové portály nabízí více zboží než služeb. Zájem je hlavně o módu

Móda, ilustrační foto | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Móda, ilustrační foto | foto: Shutterstock

PRAHA Zboží tvoří již dvě třetiny nabídek tuzemských slevových serverů, ještě před dvěma lety přitom naprostou většinu zlevněných položek představovaly služby. Na tržbách se zboží, hlavně móda, podílí z jedné čtvrtiny.

Vyplývá to z údajů vyhledavače slev Skrz.cz. "Největším tahákem je stále móda. Zatímco v loňském roce se podílela na obratu celého trhu necelým procentem, letos je to již přes 10 procent. Čím dál více utrácejí Češi na slevových serverech také za nábytek a bytové doplňky, oblíbená je i elektronika, zejména tablety nebo čtečky knih," uvedl ředitel Skrz.cz Petr Kováčik.

O slevových serverech

  • První slevové servery začaly v Česku fungovat na jaře 2010, většinu nabídky v začátcích tvořily služby, například kadeřnictví, restaurace nebo pobyty.
  • Zatímco loni dosahoval podíl nabídek zboží 15 procent, letos je to již 65 procent. Podíl tržeb ze zboží se na slevových serverech meziročně zvýšil z 10 procent na současných 25 procent.

Také podle údajů portálu Zapakatel.cz prodej zboží meziročně stále roste.

"Na tržbách je to více než o 25 procent. Máme stálice, jako jsou medovníky, spodní prádlo, poslední dobou přibývá móda a hlavně drogerie," dodal marketingový ředitel Vladimír Hlaváček.

Slevomat.cz letos rozšířil nabídku zboží například o bytové doplňky a potřeby pro dům a zahradu. Zaměřit se chce na dětské zboží a domácí mazlíčky.

Nabídky přímo z e-shopů

Zlevněné zboží, které v nabídce nahrazuje služby, tak přestavuje pro slevové portály zajímavý artikl do budoucna. "Neustále se zvyšující podíl prodeje zboží začíná být velmi zajímavým argumentem při oslovování našich nových partnerů pro spolupráci, jako jsou třeba e-shopy. Dalo by se říct, že slevový trh se dostává do "fáze 3", kdy slevové agregátory začínají propagovat nabídky napřímo - třeba právě z e-shopů nebo cestovních kanceláří," dodal šéf slevového agregátoru Slevin.cz Mario Megela.

Největší zájem o zboží tradičně přichází v předvánočním období. "I díky Vánocům očekáváme, že v říjnu a listopadu bude zboží tvořit 3/4 všech objednávek," dodal spoluzakladatel Vykupto.cz Tomáš Bátrla.

Celkový obrat trhu slevových serverů by v letošním roce měl podle odhadů přesáhnout tři miliardy korun. Češi letos podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) utratí za všechny on-line nákupy téměř 50 miliard korun, o desetinu víc než loni. Přes internet se v Česku prodá zhruba šest procent veškerého zboží.

Lidovky.cz, ČTK